Letošní tak trochu opožděný BlizzCon je oficiálně za námi. Bohužel, jak už jsme si zvykli v loňském roce, tak celá událost se odehrála pouze v online prostředí.

To ovšem nezabránilo Blizzardu, aby nám ukázal celou řadu novinek. Mezi ty menší se rozhodně může počítat ukázka z připravovaného Diablo 4 a oznámení třídy Rogue, menší připomenutí Overwatch 2, vydání Blizzard Arcade Collection pro PC a konzole i pokračování aktuálního datadisku World of Wacraft s podtitulem Chains of Domination.

Přečtěte si také: Remaster Diabla 2 vs. originál a rozsvícení nepřátel při zásahu v Diablu 4

Nadále se hráči World of Warcraft můžou těšit na pokračování Classicu s Burning Crusade, kde se vrátíme opět v čase a podíváme se na zpustošený Outland. To je ovšem na úplně samostatné povídání, protože kvůli tomu tu dnes nejsme. Dneska se budeme bavit o Diablo 2: Resurrected, díky kterému se většina z nás bude moci vrátit do roku 2000.

Ano, nejspíš víme, co se většině z vás momentálně honí hlavou při pomyšlení na další remaster z dílny Blizzardu. Řada z vás má nejspíše stále ještě v žhavé paměti nechvalně známý Warcraft 3 Refunde--, tedy Reforged z minulého roku.

Pojďme se ovšem podívat na to, co o Diablu 2 Resurrected víme a společně tak zjistit, proč by se nemuselo jednat o takový průšvih, jakým byl Warcraft 3 Reforged.

Tou zásadní informací je fakt, že se tentokrát již na představení mluví o Resurrected jako o remasteru a ne o remaku. Změnou si tedy primárně projde grafický kabátek hry, který obohatí původní kód i herní logiku o nové animace, 3D vykreslování a další řadu vizuálních efektů, a to vše ve 4K.

Další pro nás rozhodně dobrou zprávou a vyhlídkou do budoucnosti je informace o tom, že na remasteru dělá studio Vicarious Visions, které stojí za povedenými remaky Crash Bandicoot N. Sane Trilogy a Tony Hawk´s Pro Skater 1+2.

Přečtěte si také: Diablo 2: Resurrected vyžaduje výkonný procesor a myslí na modifikace

Vývojáři jsou si přitom vědomi, co původní Diablo 2 pro hráče znamená. Rob Fergusson, který má více než rok za úkol dohlížet na vývoj Diabla, prozradil, že i přes silné nutkání něco přidat či upravit oproti původní verzi se v týmu rozhodli, že pokud nejde přímo o něco, co by mohlo narušit požitek z hraní či ohrozit základy hry, tak se to zkrátka měnit nebude.

Všechny chyby, nevybalancované buildy a další hromada věcí tedy zůstanou i v remasterované verzi hry. Ovšem i tak pro případ, že by vývojáři odstranili ze hry nějaký oblíbený hack či cokoliv jiného, co by se hráčům nemuselo líbit, tak původní Diablo 2 zůstane jako samostatná hra. I zde se Blizzard poučil z chyb Warcraftu 3 a určitě je to krok správným směrem.

I tvůrci modifikací mohou být v klidu. Diablo 2: Resurrected je bude podporovat stejně jako originál. Mody u původního Diabla II jsou velmi populární. Mimo jiné vznikl i český dabing.

A pokud by se vám přece jen nová grafika nelíbila, tak vždy během hraní budete moci přepnout do té původní, stejně jako tomu bylo u Reforged. No, novinky zní vážně skvěle a my všichni tak můžeme doufat, že to dopadne stejně dobře, jak o tom vývojáři mluví.

Vylepšená verze i s rozšířením Lord of Destruction vyjde v letošním roce na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch a PC. Cena byla stanovena na 40 eur a již teď se můžete zkusit zaregistrovat do chystané technické alfa verze pro PC.