Warcraft 3 pro mnohé byla první hra, kterou na svém počítači hráli a díky této hře se mnozí zamilovali nejen do tohoto univerza, ale i do Blizzardu samotného. Nemohli jsme tedy skrývat své nadšení, když byl na Blizzconu 2018 oznámen remaster naší srdcovky. K tomu slíbili řadu vylepšení a inovací. No co víc si přát? Nemohli jsme se dočkat.

PŘEHNANÁ OČEKÁVÁNÍ

Ovšem jak tu teď stojím, tak přemýšlím nad tím, že jsem se možná těšili až moc. Přeci jen, co si budeme, není tu asi nikdo, kdo o pochybném startu Warcraftu 3 Reforged neslyšel. Na dnešní recenzi jsme tedy v týmu Indiana nepohlíželi jen jako redaktoři, ale i jako už mnoho let věrní fanoušci. Jak to tedy s Warcraft 3 Reforge doopravdy je? Je hra opravdu tak špatná jak se všude říká? Noooo, ano i ne a v téhle recenzi se vám pokusíme přiblížit všechny emoce, které jsme při hraní měli.

Blizzard nám toho během představení Reforged v roce 2018 nasliboval opravdu mnoho, a nejsme jediní co se na tyto změny těšili. Mezi hlavní lákadla patřilo kompletní předělání všech Cut-scén, noví dabéři, nové uživatelské rozhraní, ale například i předělání několika misí tak, aby do budoucna více zapadaly do příběhu. A to vše mělo být zabalené v krásném novém kabátku.

Bohužel, ze všech těchto slibů se nakonec podařilo splnit pouze jeden. Asi i vy jste si všimli, že hra vypadá na první pohled pěkně a zvláště fanoušci World of Warcraft mohou být z grafiky opravdu nadšeni.

NOVÁ GRAFIKA, STARÉ ANIMACE

Detaily jednotlivých postav jsou udělané kvalitně a hráči, co již někdy do světa Warcraftů zavítali, si zde u každé postavy všimnou řady malých detailů, které ve finále zanechávají velmi pěkný dojem. Po grafické stránce hře tedy rozhodně nemáme co vytknout a je hezké vidět, že aspoň ta se povedla.

S grafickým posunem ale přichází první menší problémy, kam patří nejen animace postav, ale hlavně okolí. Ty zůstaly bez jakéhokoliv zásahu oproti původní verzi a v kombinaci s novou grafikou to kazí celkový dojem z hraní.

To ovšem není vše, co z originálních neduhů ve hře zůstalo. Nedočkali jsme se totiž ničeho, co nám Blizzard slíbil. Cut-scény zůstaly původní, dabing jakbysmet a celkově byste novinky ve hře hledali marně. Ani to nové UI, které si pochvalovalo tolik fanoušků ve hře nenajdeme. Osobně jsme se asi nejvíc těšili na předělání příběhu a očekávali jsme, jak Blizzard napraví chyby v lore, které vývojáři napáchali v datadiscích k Wowku . A hádejte co? Oni to vyřešili tak, že příběh zůstal původní.

CO BYLO DOBRÉ PŘECE NENÍ TŘEBA MĚNIT, NEBO ANO?

Hratelnostně je hra totožná s původním Warcraftem a to je taky problém, protože se tak opakují nejen dobré věci, ale i ty zlé. Byli nám například slíbeny úpravy uživatelského rozhraní, které se nakonec neuskutečnily, a tak se i v Reforged verzi používá původní interface, který byl už v čase vydání třetího Warcraftu značně problematický. Hra trpí i na celkem velké chyby, ať už co se týče bugů, tak stability hry. Přiznáváme, že chyb ve hře nebylo zas tolik, ale většinou se jednalo o ty větší, ať už to byly záseky během cut-scén, kde pomohl jenom restart hry. Otravné ale byly i ty menší, kde se například spustily dvě hlasové audio stopy najednou.

NĚKDY PROHRAJETE MISI JEN TÍM, ŽE JI ZAPNETE

JAKUB KADLUS AKA ERIMAERIM, LÉTA PÁNĚ 2020

Dobře, vím, že nejsem úplně nejlepší hráč, ale že by se mi podařilo prohrát misi je proto, že jsem ji vůbec spustil, to se mi tedy stalo až teď. Myslím, že by všichni Blizzardu opustili ještě nějaký ten odsun právě proto, aby se tomuto předešlo, ale bohužel, už je pozdě. V době, kdy na toto video koukáte, je už většina těchto bugů odstraněna a netrvalo to ani týden, tak proč to nemohlo být bez toho? Přeci jen už v původním beta testování, kam jsme se také podívali bylo už tak chyb dost a samotné beta působila spíše jako alfa. Proč se tedy tým nezaměřil na chyby, o kterých se už vědělo?

Bez chyb není ani hra více hráčů. Zde je ale jedno velké ALE. I přesto, že původní verze hry obsahovala Ranked systém, tady ho budete hledat marně. Otázkou je, proč se pro hráče tak důležitou věc rozhodli do hry nepřidat?

Marně zde budeme hledat i tuzemskými hráči tak oblíbený český dabing. Blizzard na něj totiž již dávno ztratil práva, tudíž ho ve hře oficiálně nenajdeme, ale pss, hej, víte že ho již teď do hry můžete implementovat stejně jako my? My jsem ho ve hře měli a musíme uznat, že díky němu se dostavil mnohem větší pocit nostalgie, který jsme si od hry sliboval.

BLIZZARD DĚLÁ KRÁSNÉ FILMEČKY, JEN NECHCE ABY SE TO O NĚM VĚDĚLO

Co nás ale hodně zklamalo byly filmečky. Těch ve hře moc není a přeci jenom všichni víme, jak dobře je Blizzard umí, když chce. V tomto případě se mu bohužel nechtělo, což šlo hodně vidět. Když pominu úvodní a ten úplně poslední, ve kterém se setká IllidanArthasem, tak všechny ostatní jsou skoro beze změny. Vývojáři si pouze trochu pohráli se stíny. Na to, že se jedná o rozdíl téměř osmnácti let, jsem minimálně zde čekal mnohem větší úsilí.

Opomenout bychom neměli ani Custom games, díky kterým byl i v dnešní době o původní hru velký zájem. Hráči dali v rámci třetího Warcraftu vzniknout řadě nových žánrů, mezi kterými převyšuje hlavně DoTA, ta dala základy všem MOBA hrám současnosti. I zde je ale jedno velké ALE a tím je rozhodnutí Blizzardu, že jakýkoliv obsah vytvořený pro Warcraft 3 Reforged, automaticky spadá do jejich vlastnictví. Toto rozhodnutí tedy nedopadá pouze na vývojáře map, ale i na hráče. Proto se velké množství vývojářů rozhodlo do Reforged své mapy nepřidávat a v tomto ohledu je plně chápeme.

Zdá se, že na hru nemáme jediného pěkného slova, ovšem zde nás neberte nějak špatně. Hra, jako remaster, funguje celkem dobře. Ale bohužel není to, co nám bylo slíbeno. My jsme nečekali jen další remaster, ale jak sám Blizzard řekl, tak to měl být naprostý REFORGE, tedy spíše nová hra, která měla jen stavět na základech té původní. Místo toho tady máme jen průměrný remaster hry, která když se nad tím tak zamyslím, tak vlastně remaster ani nepotřebovala. Ano, grafika ušla velký kus cesty, ale hráči Warcraft nemilují pro jeho vizuální zpracování, ale kvůli tomu co ve vás hra zanechala po jejím dohrání.

Tohoto pocitu se bohužel nedostalo, přestože místy na nás značná nostalgie dopadla, to ale díky skvělému českému dabingu, který jsme si do hry neoficiálně přidali. Pokud tedy hledáte ten pocit nostalgie jako jsme hledali my, tak raději sáhněte po verzi z roku 2002 a budete mnohem šťastnější. Hra se dá přepnout i do původní grafiky a hned jak jsme to udělali, byl ten Warcraft, který jsme chtěli. Pokud jste původní verzi hry nikdy nehráli a už nějakou dobu si říkáte, že byste to měli přeci jen zkusit, tak Reforged je hra přesně pro vás.

JAK TO ZHODNOTIT?

Hodnocení byl velký oříšek. Máme zde totiž dvě strany jedné mince, kdy na jedné je celkem povedený grafický remaster hry, ale na druhé velký počet slibů, které vývojáři nedodrželi. Na hru jsem se tedy podívali ze dvou stran. Jako fanoušci série a i jako redaktoři. A tudíž jsem se rozhodli udělit dvě známky. Jednu za tým indiana, která bude oficiální a druhou spíše jen takovou naší osobní, která by měla shrnout všechny naše pocity.

Začal bych tou osobní, kde můžeme udělit maximálně 4 body z 10 a hru bych rozhodně nedoporučil všem fanouškům série. Pokud si říkáte, že hru si snad ještě někdy projdete, rozhodně bych sáhl po starší verzi, pokud vám tedy nezáleží na grafické stránce hry. Druhou známkou a v tomto případě oficiální je naše známka z pohledu redaktora, kde se na hru musíme dívám jako na remaster původního dílu, který, když pomineme jednotlivé chyby, funguje vcelku dobře. Zde udělujeme 6/10 a věříme, že kdyby toho Blizzard neslíbil tolik a ještě měsíc na hře pracoval, tak si hra mohla odnést ještě o to lepší hodnocení. Bohužel tady máme titul, který si fanoušci hry za rámeček rozhodně nedají, a to je veliká škoda.

Sáhnout hráčům na titul, který považují za svatý grál je celkem risk a zde se to Blizzardu rozhodně nepodařilo. Místo toho bychom byli mnohem šťastnější, kdyby se rozhodli o remaster 1. nebo 2. dílu, ale víte co, radši v to už ani nedoufejme.