Magazín · Novinky · ve čtvrtek 19. 8. 2021 09:29
Vývoj Biomutanta se zaplatil týden po vydání, ale Outriders se nedaří
Hra Biomutant byla dlouho očekávaným titulem, který přinesl rozporuplné hodnocení napříč herním světem. To ovšem nic nemění na tom, že i tak hra oslovila nejednoho hráče a už za první týden prodala více jak jeden milion kopií skrze všechny herní platformy.
Tyto statistiky odhalila mateřská společnost Embracer Group, která vlastní vydavatelství THQ Nordic, to v listopadu 2017 koupilo švédské studio Experiment 101 spolu se zmíněnou hrou. Celá tahle koupě stála společnost 75,3 milionu švédských korun (skoro 187,7 milionu českých korun) i s právy na duševní vlastnictví Biomutanta.
Dobrou zprávou je, že se vývoj zaplatil a Biomutant začal vydělávat.
Zároveň společnost Embracer dodává: „Hlavním tahounem příjmů ve čtvrtletí bylo vydání hry Biomutant od našeho interního studia Experiment 101. Této hry se dosud prodalo více než milion kopií. Celá investice do vývoje a marketingu, stejně jako náklady na pořízení Experimentu 101 a duševního vlastnictví, se vrátila během týdne po uvedení na trh.“
Zdroj: Jan Kalný, indian-tv.czTeam Asobi nechce komentovat, proč se Square Enix neúčastnil Astro Bota
Zatímco společnost Embracer Group si může zvesela pískat, vývojářský tým Outriders, People Can Fly, nezní ani trochu nadšeně. V nedávném prohlášení se představenstvo zmínilo, že hra Outriders se neprodává tak, jak se předpokládalo.
Polské studio viní za tento propad zisků společnost Square Enix, která doposud nevyplatila licenční poplatky. Co leckoho překvapí, tak je obvinění ze strany studia People Can Fly, že společnost Square Enix stále neposkytla žádné informace o prodeji jejich vlastní hry.
People Can Fly odhaduje prodeje Outriders na dva až tři miliony kopií, což by mělo zajistit ziskovost projektu již v prvním čtvrtletí prodeje.
Zdroj: Iron Gate ABVikinský survival Valheim se zaměří na zlato
Milník dalších 1,1 milionu prodaných kusů také splnil titul Valheim. Dosáhnout ho stihl v rozmezí od dubna do června a celkový počet prodaných kusů se tak vyšplhal na 8 milionů prodaných kopií.
Pro fanoušky této hry to znamená pozitivní zprávu. Studio Iron Gate se rozrostlo a nyní čítá osm členů. Do hry je naplánováno integrovat větší podporu pro hráče a samozřejmě přidat další obsah.
Na závěr společnost Embracer oznámila skoupení dalších tří studií. Tentokrát prostřednictvím své dceřiné společnosti Saber Interactive získala Demiurge Studios, Fractured Byte a SmartPhone Labs.