Minulou středu se objevily informace o tom, že dalším zrušeným studiem pod Embracer Group má být německé studio Piranha Bytes. Autoři sérií Gothic, Risen a Elex dnes prolomili mlčení a potvrzují boj o přežití. Vzkazují, že je nemáme předčasně odepisovat.

„Vážení fanoušci, ano, je to pravda. My, Piranha Bytes, jsme v obtížné situaci. Naše odpověď na všechny zprávy, které v současné době kolují, je následující: Ještě nás neodepisujte,“ je uvedeno na oficiálních stránkách studia a na sociálních sítích v němčině, angličtině a polštině.

Piranha Bytes se dušují, že dělají vše, co je v jejich silách, aby i nadále mohli vytvářet světy, ve kterých se mohou hráči ztratit. „To je to, co nás vždycky bavilo. Stále jsme pevně přesvědčeni, že se nám to podaří. Nemáme nouzi o nápady a kreativní mozky. Buďte si jisti, že budeme držet při sobě, ať se děje cokoli. Děkujeme za podporu,“ dodávají.

Aby se jim to povedlo, musí najít nového partnera, který by Piranha Bytes po finanční stránce zajistil. To zapadá do dřívějších zpráv o tom, jak Embracer Group hledá nového majitele. Je ale otázkou, kolik času německé studio má. Nesmíme zapomínat na to, že v herním průmyslu se od loňska ve velkém propouští.

Poslední hrou od Piranha Bytes je hra Exlex 2 z roku 2022. Ta nedopadla zrovna nejlépe. Dle všeho měl tým pracovat na Elex 3. Remake prvního Gothicu ohrožen není, ten má na starost španělské studio Alkimia Interactive.

Připomínáme, že v loňském roce švédská holdingová společnost Embracer Group propustila více než 900 lidí po celém světě a zavřela studia Volition (Saints Row) a Free Radical Design (TimeSplitters). Propouští se dotklo například Crystal Dynamics, New World Interactive, 3D Realms, Slipgate Ironworks nebo německého studia Fishlabs. Letos byla propuštěna drtivá většina zaměstnanců studia Lost Boys Interactive, které spadá pod divizi Gearbox Entertainment a podílelo se na komiksové střílečce Tiny Tina's Wonderlands od Gearboxu i Diablu 4 od Blizzardu.

Rozsáhlá restrukturalizace bude pokračovat i v roce 2024, varoval generální ředitel Embraceru. Vše je důsledkem toho, že se nepodařilo dotáhnout do zdárného konce obchod za 2 miliardy dolarů se saúdskoarabskou společností Savvy Games Group.