Studio Remedy se probudilo ze zimního spánku a hned přišlo s dobrou zprávou - survival horor Alan Wake 2 má na kontě více než 2 miliony prodaných kopií. Jelikož hra vyšla na podzim 2023 a finští tvůrci se mohli už tehdy těšit z velmi pozitivního kritického přijetí, toto číslo může působit poněkud neslavně. Hlavní ale je, že prodeje pokračování příběhu spisovatele Alana Wakea firmě konečně přinášejí zisk.

Vydavatelem hry na všech platformách (PC přes Epic Games Store, Xbox Series X|S, PlayStation 5) je společnost Epic Games, která také financovala vývoj, nejprve se tedy Epicu a jeho vydavatelské divizi Epic Games Publishing musely vrátit všechny náklady spojené s vývojem a marketingem, než mohl být Alan Wake 2 ziskový pro samotné vývojáře. K tomu došlo na konci minulého roku, a tak má nyní Remedy nárok na podíl ze zisku z dalšího prodeje.

Vedení studia nadále spoléhá na dlouhodobé prodeje, které by měla posílit nebo alespoň udržet dosavadní podpora hry, zahrnující placená rozšíření Night Springs a The Lake House či různé bezplatné aktualizace. Ty nabídly například fotografický režim nebo vylepšení určená pro PlayStation 5 Pro.

V posledních několika týdnech došlo v Remedy ještě k jedné velké změně. Control 2 už není v předprodukci a na začátku letošního února/februára měl formálně začít plnohodnotný vývoj. Chystané akční RPG vyjde někdy v následujících letech ve verzích pro PC, PS5 a Xbox Series X|S a vydavatelem je tentokrát samo Remedy.

Před rokem studio koupilo vydavatelská práva na značku Control od společnosti 505 Games, jež vydávala první díl z roku 2019. 50 % rozpočtu na vývoj plnohodnotného druhého dílu pak platí filmová společnost Annapurna Pictures a minulý rok vedení Remedy schválilo půjčku od čínského Tencentu. Díky tomu všemu se může finský tvůrčí celek stát plnohodnotným vydavatelem, zatímco Annapurna má zajistit využití značek Alan Wake a Control ve světě filmu a televize.

Špatně na tom nejsou ani zbývající projekty, jež aktuálně v Remedy vznikají. Nadále se počítá s tím, že kooperativní střílečka FBC: Firebreak, kterou lze považovat za multiplayerový spin-off prvního dílu Control, vyjde někdy během letošního roku. V průběhu loňského prosince/decembra kupříkladu zdárně proběhlo uzavřené externí testování s cílem vyzkoušet matchmaking, back-end a další služby a systémy. I FBC: Firebreak přitom vyjde ve verzi pro PC (Steam, Epic Games Store), Xbox Series X|S a PlayStation 5 a půjde o první titul určený pro PC a konzole, který bude na všech platformách vydávat samotné studio Remedy.

Nadále také probíhá plnohodnotný vývoj očekávaného projektu Max Payne 1 & 2 Remake, taktéž určeného pro PC, PS5 a Xbox Series X|S a taktéž poháněného proprietárním enginem Northlight, jenž využívá i Alan Wake 2, Control 2 a FBC: Firebreak. V souvislosti s remaky, které vyjdou jako jedna hra, jsme se však nedozvěděli nic nového. Jelikož je v tomto případě vydavatelem společnost Rockstar Games, předpokládáme, že se aktuálně všechny produkční, vydavatelské i marketingové síly Rockstaru zcela soustředí na Grand Theft Auto VI, takže bude lepší počítat s tím, že se Max Payne vrátí nejdříve v příštím roce. Letošní rok by měl v Remedy patřit především dokončení a vydání Firebreaku.