
Magazín · Novinky · ve středu 12. 2. 2025 12:58
Alan Wake 2 je pro Remedy konečně ziskový a začal plnohodnotný vývoj Control 2
Studio Remedy se probudilo ze zimního spánku a hned přišlo s dobrou zprávou - survival horor Alan Wake 2 má na kontě více než 2 miliony prodaných kopií. Jelikož hra vyšla na podzim 2023 a finští tvůrci se mohli už tehdy těšit z velmi pozitivního kritického přijetí, toto číslo může působit poněkud neslavně. Hlavní ale je, že prodeje pokračování příběhu spisovatele Alana Wakea firmě konečně přinášejí zisk.
Zdroj: RemedyAni kvůli horším prodejům nebude Epic souhlasit s vydáním Alana Wakea 2 na Steamu
Vydavatelem hry na všech platformách (PC přes Epic Games Store, Xbox Series X|S, PlayStation 5) je společnost Epic Games, která také financovala vývoj, nejprve se tedy Epicu a jeho vydavatelské divizi Epic Games Publishing musely vrátit všechny náklady spojené s vývojem a marketingem, než mohl být Alan Wake 2 ziskový pro samotné vývojáře. K tomu došlo na konci minulého roku, a tak má nyní Remedy nárok na podíl ze zisku z dalšího prodeje.
Vedení studia nadále spoléhá na dlouhodobé prodeje, které by měla posílit nebo alespoň udržet dosavadní podpora hry, zahrnující placená rozšíření Night Springs a The Lake House či různé bezplatné aktualizace. Ty nabídly například fotografický režim nebo vylepšení určená pro PlayStation 5 Pro.
V posledních několika týdnech došlo v Remedy ještě k jedné velké změně. Control 2 už není v předprodukci a na začátku letošního února/februára měl formálně začít plnohodnotný vývoj. Chystané akční RPG vyjde někdy v následujících letech ve verzích pro PC, PS5 a Xbox Series X|S a vydavatelem je tentokrát samo Remedy.
Před rokem studio koupilo vydavatelská práva na značku Control od společnosti 505 Games, jež vydávala první díl z roku 2019. 50 % rozpočtu na vývoj plnohodnotného druhého dílu pak platí filmová společnost Annapurna Pictures a minulý rok vedení Remedy schválilo půjčku od čínského Tencentu. Díky tomu všemu se může finský tvůrčí celek stát plnohodnotným vydavatelem, zatímco Annapurna má zajistit využití značek Alan Wake a Control ve světě filmu a televize.
Špatně na tom nejsou ani zbývající projekty, jež aktuálně v Remedy vznikají. Nadále se počítá s tím, že kooperativní střílečka FBC: Firebreak, kterou lze považovat za multiplayerový spin-off prvního dílu Control, vyjde někdy během letošního roku. V průběhu loňského prosince/decembra kupříkladu zdárně proběhlo uzavřené externí testování s cílem vyzkoušet matchmaking, back-end a další služby a systémy. I FBC: Firebreak přitom vyjde ve verzi pro PC (Steam, Epic Games Store), Xbox Series X|S a PlayStation 5 a půjde o první titul určený pro PC a konzole, který bude na všech platformách vydávat samotné studio Remedy.
Nadále také probíhá plnohodnotný vývoj očekávaného projektu Max Payne 1 & 2 Remake, taktéž určeného pro PC, PS5 a Xbox Series X|S a taktéž poháněného proprietárním enginem Northlight, jenž využívá i Alan Wake 2, Control 2 a FBC: Firebreak. V souvislosti s remaky, které vyjdou jako jedna hra, jsme se však nedozvěděli nic nového. Jelikož je v tomto případě vydavatelem společnost Rockstar Games, předpokládáme, že se aktuálně všechny produkční, vydavatelské i marketingové síly Rockstaru zcela soustředí na Grand Theft Auto VI, takže bude lepší počítat s tím, že se Max Payne vrátí nejdříve v příštím roce. Letošní rok by měl v Remedy patřit především dokončení a vydání Firebreaku.