Před nedávnem jsme vás informovali o vydání demoverze nadcházející bojovky Tekken 8. Ta již na PS5 běží a na Xbox Series X/S a PC se dostane 21. 12. My jsme ale měli možnost díky Bandai Namco a distributorské společnosti Cenega zavítat do polské Varšavy, kde jsme si zahráli nejen základní versus režim, ale i část kampaně a nový režim Arcade Quest. Vrací se i fanoušky oblíbený mód z třetího dílu. To není vše. Tekken 8 toho nabízí mnohem více, ale hezky postupně.

Tekken je letitá japonská série bojovek, která se svým ovládáním a možnostmi kombinací útoků odlišuje od konkurence v podobě Mortal Kombat a Street Fighter. Příběh rodiny Mishima na první pohled působí obyčejně, ale jde přitom o pořádné drama doplněné o japonské fantasy prvky démonů, či lehkou absurditu. Velociraptor v boxovacích rukavicích tak není nic atypického. I když mnozí fanoušci série příběh milují, o čemž pojednává i úspěch nedávno vydaného anime Tekken: Bloodline, hlavním lákadlem vždy byl agresivní soubojový systém.

Byl jsem při hraní překvapen, jak byl souboj vylepšen. Potěšení budou jak zajetí fanoušci, tak i úplní nováčci. Nejdřív začnu nováčky. Speciálně pro ně totiž hra nabízí, příhodně nazvaný, Special Style. Ten si můžete kdykoliv během hry zapnout stisknutím L1. Najednou nemusíte pro pokročilé útoky kombinovat jak tlačítka útoku a šipky, ale stačí vám jen třikrát zmačknout stejné tlačítko. Díky tomu, že nemusíte pozastavit hru se můžete rychleji dostat z krkolomné situace, hlavně pokud hrajete s nějakou postavou poprvé. Pozastavení tak slouží spíše k naučení se těžších útoků, kterými můžete prokládat Special Style.

Pokročilí hráči ocení, že většina kombinací zůstává stejná. Došlo jen k lehkým úpravám a přidání několika dalších, aby jednotlivé soubojové styly byly o to více odlišné. Obdobně to platí i u Rage Art, který oproti sedmému dílu prošel vylepšením. Pokud máte málo životů, tak můžete použít speciální útok – Rage Art, který vyvolá menší ukázku, kdy zasadíte velké poškození. Jenže již chybí Rage Drive, na který si mnozí v sedmém díle stěžovali. Jeho použití bylo až moc snadné a efektivní. Zde místo toho máte Heat systém. Funguje podobně, ale místo rychlého útoku vám zvýší rychlost a odemkne nové kombinace útoků. Hlavně ho můžete použít kdykoliv během hry například jen k použití silnějšího útoku. Jenže se dá lépe zablokovat. Osobně jsem ho používal spíše k doplnění životů, což je také nová mechanika. Jakmile dostanete poškození, tak se vám sice sníží životy, ale zároveň se objeví u části bílé zvýraznění. Pokud se vám v tento moment povede vyblokovat nepřátelský útok, nebo udeřit několik ran, tak se vám část životů doplní. To spolu s Heat systémem, Rage Art a Special Style vytváří více agresivní a rychlejší souboje, než tomu kdy v sérii bylo.

Vyzkoušeli jsme si i část příběhu, který nebudu nikterak vyzrazovat. Jen bych rád zmínil, že krásně propojuje události předchozích dílů a vše se nabaluje. Jen pokud jste nehráli alespoň sedmý nebo šestý díl, tak budete ztraceni. Doporučuji se v tomhle alespoň lehce podívat na uplynulý děj. Do příběhu příjemně vchází i několik nových postav, které mě velmi zaujali. Konkrétně Reina, která má až nápadně moc podobný soubojový systém jiné známé postavy. Čím to asi tak bude? A následně Azucena, která je první postavou s MMA stylem. Působí také jako komický prvek, což dokazují její tanečky mezi útoky nebo reklama na kafe z Peru.

Měli jsme možnost si zahrát i Tekken Ball, což je absurdní minihra z třetího dílu, kdy do sebe kopete plážový míč. Ale také jsme hráli vylepšený Arcade režim. Dříve šlo jen o zápasy proti počítači, kdy si vyděláváte na nové kosmetické odměny, kterých je jako vždy stovky. Jenže zde si vytvoříte vlastního avatara a snažíte se procestovat mapu, na které se nachází různé arkádové herny. Až v těch bojujete proti ostatním protivníkům a plníte dodatečné výzvy. Zároveň se učíte pokročilé kombo útoky, což dodává módu přidanou hodnotu, díky které to není jen jeden zápas za druhým.

Možnost si zahrát za všech 32 postav v předstihu bylo skvělé. Demo jich totiž nabízí pouze 16. Zároveň se podívat na příběh a dodatečné herní režimy hodnotíme velmi pozitivně. Tekken 8 se totiž nejeví jen jako návrat krále železné pěsti, ale jako evoluce bojových her. Kombinuje agresivitu a rychlost z titulů jako je série Naruto Storm nebo Guilty Gear, ale zároveň prohlubuje kombo útoky a taktičnost spojenou s blokováním, která je více výrazná v titulech od NetherRealm. My se díky tomu na návrat této bojovky, který přijde 26. 1. na PS5, Xbox Series X/S a PC, těšíme ještě o to více. A co vy? Napište nám do komentářů.