Magazín · Novinky · ve čtvrtek 8. 9. 2022 20:30
Z EA odchází „Mr. Battlefield” a k sérii se přidává nové studio
Dnes je důležitý den pro sérii Battlefield. Po více než 20 letech opouští Electronic Arts a studio DICE „Mr. Battlefield”. Civilním jménem Lars Gustavsson byl s DICE spojen od roku 2000 a podílel se na mnoha dílech známé série. Fanoušci si ho nejvíce pamatují jako hlavního designéra úspěšného Bad Company, stejně tak hlavního designéra Battlefieldu 1 nebo kreativního ředitele Battlefieldu 4.
Je otázkou, zda jeho odchod nemá něco společného se změnami, k nimž u Battlefieldu po neúspěšném Battlefieldu 2042 dochází. Velká restrukturalizace začala na konci roku 2021, kdy se dohledu nad značkou ujal Vince Zampella, bývalý tvůrce Call of Duty a spoluzakladatel Infinity Ward a Respawnu. Poté se s DICE rozloučil dosavadní šéf studia Oskar Gabrielson.
Shodou okolností dnes EA potvrdila vznik nového studia, o němž se dlouho neoficiálně mluvilo. Designér a spolutvůrce Halo Marcus Lehto v Seattlu za podpory Electronic Arts založil Ridgeline Games, kde vede tým veteránů z oboru z celého světa. Jejich prvním projektem je příběhová kampaň ve světě Battlefieldu. V tiskové zprávě se mluví o nových příbězích, které vezmou hráče na neuvěřitelná dobrodružství, jež jsou možná pouze ve světě Battlefieldu.
„Je mi velkou ctí, že mám možnost spolupracovat s DICE a Ripple Effect a stát v čele rozšiřování možností vyprávění příběhů a vývoje postav v sérii Battlefield,“ řekl Lehto.
„Pokračujeme v investicích do budoucnosti série přivedením nových talentů a perspektiv,“ potvrdil Vince Zampella s tím, že po připojení Lehta a Ridgeline Games mají nejsilnější pozici pro úspěch Battlefieldu.
Je tak jasné, že budoucností Battlefieldu nejsou jen multiplayerové bitvy, nýbrž také příběhové kampaně. Tak uvidíme, co přesně Lehto s týmem připraví.
Jak vidíte na obrázku, Battlefield mají nyní na starost čtyři studia. Vedle DICE jsou to Ripple Effect (dříve DICE LA), Industrial Toys (připravují Battlefield pro mobily) a Ridgeline Games. Obrázek také potvrzuje, že Battlefield bude nadále využívat Frostbite engine.
Připomínáme, že koncem srpna byla spuštěna druhá sezóna Battlefieldu 2042 a přidala do hry mimo jiné novou mapu zaměřenou na pěchotu, nového specialistu a čerstvé zbraně a vozidla.