Magazín · Novinky · ve středu 29. 12. 2021 12:00
Kooperativní Vanguard od Remedy vyjde zásluhou Tencentu i na mobily
Jedním z projektů, které aktuálně připravuje finské studio Remedy (Max Payne, Alan Wake, Control), je projekt s pracovním označením Vanguard. Původně šlo o iniciativu speciálního týmu v Remedy, ze které mělo vzejít více multiplayerových titulů postavených na Unreal Enginu, postupem času z ní však vykrystalizoval jediný projekt, který slibuje kooperativní PvE multiplayer, vyprávění příběhu a free-to-play model.
Zdroj: RemedyMultiplayerová hra od Remedy bude kooperativní
S ohledem na to, že mezi minoritní akcionáře Remedy patří čínský Tencent, nejspíš nepřekvapí, že nově došlo k uzavření dohody mezi finským studiem a Tencentem ohledně vydání projektu Vanguard, který se aktuálně nachází ve fázi testování herního konceptu. Zatímco Remedy se kromě samotného vývoje postará také o celosvětové vydání hry, Tencent bude mít na starosti vydání na vybraných asijských trzích a také lokalizaci pro tyto trhy.
Už z dřívějška víme, že Vanguard má být první zkušeností Remedy nejen s Unreal Enginem a s multiplayerem na poli free-to-play titulů, ale také s modelem hry jako služby (game as a service). Na první rok provozu a podpory Vanguardu bude tedy vyhrazen rozpočet, který je srovnatelný s rozpočtem na vývoj klasické AAA hry od Remedy, přičemž tento roční vývoj bude financovat Remedy i Tencent.
Remedy Entertainment signs a global development, license and distribution agreement with Tencent for the co-operative multiplayer game codenamed Vanguard. Read more at: https://t.co/zpoYeC1hkV
— Remedy Entertainment (@remedygames) December 28, 2021
Zajímavé také je, že vývojáři poskytli Tencentu celosvětová práva na vývoj a vydání mobilní verze projektu Vanguard. V tomto případě pokryje náklady na vývoj a vydání pouze Tencent, přestože se obě strany dohodly na samostatném sdílení příjmů z mobilního portu. V případě verze pro PC a konzole pak budou obě společnosti zodpovědné za náklady na provoz a vydání v příslušných regionech a podělí se o část příjmů, jakmile bude dosaženo návratnosti nákladů na vývoj.
Projednou tu tedy nemáme znepokojivé zprávy o rostoucím vlivu Tencentu na západní herní studia a herní průmysl jako takový, jelikož zatím nikde nepadlo ani slovo o tom, že by Tencent měl zájem o vyšší podíl v Remedy. A jelikož nepatříme mezi asijské trhy, nově oznámená dohoda o vydání projektu Vanguard se nás s největší pravděpodobností nijak nedotkne, pokud samozřejmě pomineme mobilní verzi. I u nás zkrátka vydá Vanguard ve verzi pro PC a konzole samotné studio Remedy. Multiplayerová novinka je ale pro něj zjevně riskantní počin, který je lepší si pojistit silným partnerem, a to i takovým partnerem, jehož název vnímá nemalá část herní obce jako sprosté slovo. Doufejme tedy, že bude mít tohle všechno za následek vznik dostatečně zajímavého titulu.