V posledních několika letech společnost Wizards of the Coast rozšiřovala své plány v oblasti videoher, navazovala nová partnerství s nezávislými vývojáři a zakládala nová studia, vytvořit měla nejméně šest vlastních herních studií. V loňském roce však vlastník, Hasbro Inc., zaznamenal pokles akcií o 40 % kvůli nižšímu prodeji hraček, což mělo společně s neúspěchem hry Dungeons & Dragons: Dark Alliance z roku 2021 vést k nesnadnému rozhodnutí.

Americká vydavatelská společnost Wizards of the Coast měla změnit strategii a omezit své ambice ve videoherním průmyslu, informuje novinář Jason Schreier z Bloombergu. Z toho důvodu mělo být zrušeno nejméně pět plánovaných her.

Mluví se o zrušení interního projektu s kódovým označením Jabberwocky a dvou dalších externích her na počátku vývoje. Změna se dotkne také nezávislých studií, včetně Otherside Entertainment a Hidden Path Entertainment.

Autoři z Otherside v čele s Warrenem Spectorem v listopadu oznámili Argos: Riders of the Storm (pohlcující simulace pro více hráčů) a Hidden Path měli chystat vysokorozpočtovou Dungeons & Dragons hru. V současné době nevíme, jak to s těmito tituly vypadá. Otazník je také u G.I. Joe hry od New Raleigh-Durham Studio, zatímco připravované Baldur’s Gate 3 od Larian Studios by mělo být v bezpečí. Už jen z důvodu toho, že RPG v srpnu letošního roku vyjde v plné verzi a značka Dungeons & Dragons je hodně populární.

V souvislosti se změnami ve Wizards of the Coast má o práci přijít nejméně 15 lidí, ucházet se ale mohou o nové pozice v rámci firmy. Dá se ale předpokládat, že větší propuštění zažijí i interní studia.

Cílem Wizards of the Coast je zaměřit se na projekty, které mají největší potenciál, případně schopnost oslovit publikum s největším dopadem.