S každou generaci konzolí jsou hry větší a větší. S obsahem ale roste i množství práce, což je nápor na vývojáře. Nejen z toho důvodu se nemůžeme divit, že pro jedno studio je to už moc. Tvrdí to i šéf Xbox Game Studios.

Podle Matta Bootyho, jenž dohlíží na všechna vývojová studia pod hlavičkou Microsoftu, jsou už dávno pryč doby, kdy na rozsáhlých hrách pracovala jednotlivá studia. Dnes je zcela běžná spolupráce více týmů z různých koutů světa. Takto se u Microsoftu zrodila strategie Age of Empires 4, úspěšný Microsoft Flight Simulator a stejně se postupuje u očekávaného návratu značky Perfect Dark. Akční hra vzniká v novém studiu The Initiative, kterému pomáhá stočlenný tým specialistů v Crystal Dynamics.

Když tahle spolupráce byla oznámena, na internetu se objevovaly domněnky, že je to kvůli problémům ve vývoji. To Booty odmítá s tím, že hra vzniká bez nepříjemností. Na druhou stranu přiznává složitosti, které se na spolupráci více týmů vážou. Zejména s ohledem na vzdálenost, jež jednotlivé firmy dělí. Zrovna The Initiative sídlí v americké Santa Monice, zatímco Crystal Dynamics sídlí v Redwood City, které je vzdálené 360 mil (cca 580 km).

Abychom to ale měli kompletní, tak několik zdrojů tvrdilo, že z The Initiative během roku odešla řada vedoucích pracovníků, tak bylo nutné se spojit s jiným týmem. A spolupráce s Crystal Dynamics dávala smysl, když tam dříve pracovala řada lidí z The Initiative, včetně šéfa Darrella Gallaghera, jenž zastával vedoucí pozici a byl důležitým mužem ve vývoji série Tomb Raider.

Perfect Dark je ve vývoji několik let, přesto o něm nic moc nevíme. Předpokládá se, že vyjde v roce 2024 / 2025.