Určitě jste si všimli, že koncem letošního roku vyjde většina velkých titulů na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X a počítače. Jde o hry s velkým rozpočtem, od nichž vydavatelé očekávají velké prodeje. To je hlavní důvod, proč si je zahrajeme na obou generací konzolí. Základny hráčů na PS4 a Xboxu One budou ještě několik let velmi silné.

Vývojářům ale takové rozhodnutí způsobuje další vrásky. Musejí hru vyvíjet s cílem využít potenciál další generace, ale zároveň nesmějí zapomenout na současné konzole, aby na nich hra běžela hladce v ucházející grafické kvalitě.

Přečtěte si také: PS5 nemá problém s nativním rozlišení 4K při 60 snímcích

Kauzu odstartoval John Linneman ze specializovaného technologického serveru Digital Foundry a mnoho vývojářů souhlasí s tím, že mezigenerační projekty jsou peklo, při němž tvůrci procházejí bolestivým procesem. Mnoho programátorů totiž připravovalo hru primárně pro PS5 a Xbox Series X. Nyní kvůli tomu musí portovat své projekty na starou generaci, což přináší množství chyb a problémů.

Tweet neexistuje

Má se za to, že kdyby nebylo nutné vydávat AAA hry na pět platforem, tak je pravděpodobné, že by Cyberpunk 2077, Assassin's Creed Valhalla, Far Cry 6, Watch Dogs Legion nebo Dying Light 2 vyšly dříve.

Někteří s názorem Linnemana a vývojářů nesouhlasí a vysvětlují, že nemají v úmyslu kupovat novou generaci konzolí, ale přesto chtějí hrát nejnovější hry. Člen Digital Foundry jim odpověděl, že místo oprav chyb a optimalizace pro starší platformy by vývojáři měli věnovat čas dalšímu obsahu. K tomu dodal, že pro PS4 a Xbox One je stále spousta úžasných her.

Připomeňme rozdílné strategie Sony a Microsoftu. Japonská společnost u PlayStationu 5 sází na exkluzivity, zatímco americká firma bude minimálně dva roky vydávat své tituly nejen na Xbox Series X a Windows 10, ale také na Xbox One.