Určitě jste si všimli, že koncem letošního roku vyjde většina velkých titulů na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X a počítače. Jde o hry s velkým rozpočtem, od nichž vydavatelé očekávají velké prodeje. To je hlavní důvod, proč si je zahrajeme na obou generací konzolí. Základny hráčů na PS4 a Xboxu One budou ještě několik let velmi silné.

Vývojářům ale takové rozhodnutí způsobuje další vrásky. Musejí hru vyvíjet s cílem využít potenciál další generace, ale zároveň nesmějí zapomenout na současné konzole, aby na nich hra běžela hladce v ucházející grafické kvalitě.

Přečtěte si také: PS5 nemá problém s nativním rozlišení 4K při 60 snímcích

Kauzu odstartoval John Linneman ze specializovaného technologického serveru Digital Foundry a mnoho vývojářů souhlasí s tím, že mezigenerační projekty jsou peklo, při němž tvůrci procházejí bolestivým procesem. Mnoho programátorů totiž připravovalo hru primárně pro PS5 a Xbox Series X. Nyní kvůli tomu musí portovat své projekty na starou generaci, což přináší množství chyb a problémů.

Má se za to, že kdyby nebylo nutné vydávat AAA hry na pět platforem, tak je pravděpodobné, že by Cyberpunk 2077, Assassin's Creed Valhalla, Far Cry 6, Watch Dogs Legion nebo Dying Light 2 vyšly dříve.

Někteří s názorem Linnemana a vývojářů nesouhlasí a vysvětlují, že nemají v úmyslu kupovat novou generaci konzolí, ale přesto chtějí hrát nejnovější hry. Člen Digital Foundry jim odpověděl, že místo oprav chyb a optimalizace pro starší platformy by vývojáři měli věnovat čas dalšímu obsahu. K tomu dodal, že pro PS4 a Xbox One je stále spousta úžasných her.

Připomeňme rozdílné strategie Sony a Microsoftu. Japonská společnost u PlayStationu 5 sází na exkluzivity, zatímco americká firma bude minimálně dva roky vydávat své tituly nejen na Xbox Series X a Windows 10, ale také na Xbox One.