Sony ve své výroční zprávě za rok 2025 potvrdila, že se nevzdává strategie zaměřené na live service tituly. Přestože si uvědomuje problémy i neúspěchy, které tuto cestu zatím provázely, podle dokumentu nadále plánuje rozvíjet své portfolio v této oblasti. Současně ale chce být kreativním lídrem příběhových singleplayerových zážitků.

Zpráva připomíná již fungující live service hry z různých žánrů – MLB The Show, Helldivers 2, Gran Turismo 7 či Destiny 2. Velkým příslibem má být i Marathon od Bungie, i když vývoj provází komplikace: od odkladu na neurčito až po obvinění z plagiátorství.

Pozornost ale vzbudila především skutečnost, že ve zprávě chybí zmínka o Fairgame$ od Haven Studios. Tato multiplayerová akce byla původně představena jako vlajkový projekt nové éry PlayStationu, dnes nad ní však visí velký otazník. Problémy se kupí – ze studia odešla zakladatelka Jade Raymond i několik klíčových vývojářů a podle zákulisních informací byl start posunut až na jaro 2026. Hra má údajně působit neohrabaně a nehotově. Pokud k odkladu dojde, tak vydání bude ve stejném období jako Grand Theft Auto VI, což šance Fairgame$ na úspěch výrazně oslabuje.

Původní strategie live service, kterou prosadil ještě bývalý šéf PlayStationu Jim Ryan, počítala s uvedením dvanácti takových titulů. Už v roce 2023 však Sony plány zkrouhla na polovinu a zrušila i očekávané projekty, například The Last of Us Online od Naughty Dog. Dosavadní výsledky navíc firmě radost nedělají – připomeňme obrovský propadák Concord, jenž se stal jedním z největších finančních zklamání v herní historii.

Zůstává tedy otázkou, zda Sony dokáže tuto strategii udržet a přetavit ve skutečný úspěch, nebo zda se z Fairgame$ stane jen další položka na seznamu zmařených ambicí.