Sony zveřejnila finanční výsledky za uplynulý fiskální rok. V detailní prezentaci došlo také na herní divizi, která stojí na dvou pilířích. Na jedné straně jsou to velké příběhové hry pro jednoho hráče, které tvoří jádro značky PlayStation, na druhé pak digitální produkty a mikrotransakce, jež zajišťují největší příjmy.

Za poslední roky se svět změnil. Fyzické kopie dnes hrají jen minimální roli – loni tvořily pouhá 3 % celkových tržeb. Zato digitální prodeje a doplňky (20 %), hardware (24 %) a hlavně mikrotransakce s přídavky (29 %) se postaraly o podstatně větší část příjmů. Dalších 10 % pak Sony získalo z titulů a DLC vydaných na jiných platformách mimo PlayStation. Jen samotné mikrotransakce přinesly firmě odhadem 8,5 miliardy dolarů

V poslední době se Sony snaží prosadit s live service tituly. Kooperativní střílečka Helldivers 2 zaznamenala úspěch, Concord skončil fiaskem krátce po vydání a The Last of Us Online bylo zrušeno ještě v době vývoje. I přes tyhle snahy Sony zdůrazňuje filmově laděné singleplayerové tituly, které fanoušci oceňují. Příběhovky mají zůstat klíčovým pilířem vývoje a týmy PlayStation Studios mají posílit svou pozici kreativních lídrů v oblasti singleplayerových zážitků.

Japonský gigant znovu zopakoval, že každý rok dorazí alespoň jedna velká hra tohoto typu. Letos to bude Ghost of Yōtei od Sucker Punch, zatímco příští rok to může být Marvel’s Wolverine od Insomniac Games. Ve vývoji je také Saros, Intergalactic: The Heretic Prophet od Naughty Dog a spekuluje se o novém God of War.

Sony v dokumentu uvádí, že singleplayerové blockbustery přitahují nové hráče a pomáhají rozšiřovat značku také na PC, live-service projekty mají držet komunitu dlouhodobě aktivní a generovat stabilní příjmy z mikrotransakcí. Jinými slovy v Sony hodlají nadále balancovat mezi dvěma světy – na jedné straně nákladné příběhové hry, které dělají značce jméno, na straně druhé vysoce ziskové služby a digitální obsah, bez nichž se dnešní herní byznys neobejde.