Po neuspokojivých prodejích her Ghost Recon Breakpoint a The Division 2 začaly na sklonku minulého roku v Ubisoftu probíhat velké změny s cílem vydávat rozmanité hry. Francouzská společnost si po četné kritice uvědomila, že její tituly si jsou velmi podobné. Z toho důvodu koncem loňského roku odložila celkem pět připravovaných her. Ty vyjdou mezi 1. dubnem/aprílem 2020 a 31. březnem/marcem 2021 - týká se to hackerské akce Watch Dogs: Legion, kooperativní akce Rainbow Six Quarantine, akční adventury Gods & Monsters a dvou dosud neohlášených AAA titulů- jedním z nich by měl být nový díl Assassin's Creed.

Čas navíc mají vývojáři využít k tomu, aby jednotlivé projekty byly lepší a více hráče zaujaly. Další změny probíhají v řízení firmy. Ubisoft restrukturalizoval speciální tým, jenž spolupracuje se všemi vývojovými studiemi a dohlíží na jejich projekty. Tahle skupina designérů a producentů bude posílena, aby byla flexibilnější a dokázala lépe dohlížet na jednotlivé hry ve vývoji.

Více informací Ubisoft neposkytl. Zdroje portálu VGC ale tvrdí, že cílem je diverzifikace vznikajících her. V čele dozorčího týmu má nadále zůstat Serge Hascoet, ale počet členů se má rozrůst o 7 viceprezidentů. Každému bude přidělen dohled nad jednou franšízou s právy činit vlastní nezávislá rozhodnutí o budoucích směrech značky. Vše ale bude pod dozorem Hascoeta. Tým se navíc rozroste mimo Paříž a dostane více financí.

Podle informátora serveru VCG byl předešlý systém Ubisoftu špatný. Nápady přicházely nejčastěji od jednoho nebo dvou lidí, což mělo za následek, že se jednotlivé projekty příliš podobaly. Tým s novými viceprezidenty se bude skládat ze stávajících zaměstnanců Ubisoftu, mezi nimi má nadále být Tommy Francois. K němu se údajně přidají kreativní ředitelé z Kanady - mj. Patrick Plourde (autor Child of Light) a Maxime Béland (Splinter Cell). Béland působil u Ubisoftu dlouhých 20 let a byl kreativním ředitel série Splinter Cell (Conviction a Blacklist). V roce 2019 ale odešel do Epic Games, aby se po pouhých 8 měsících vrátil zpět do Ubisoftu a stal se jednou z důležitých osob při dalším směřování důležitých IP firmy.

Změny v dozorčím týmu a struktuře jeho fungování mají mít první oběť. V kanadském Montréalu měla být zrušena nespecifikovaná hra, která byla v pokročilé fázi vývoje - pracovat na ní mělo 200 lidí po dobu 3 let. Podle neoficiálních zpráv mělo jít o hru podobnou Destiny od Bungie. To se shoduje se stížností jednoho programátora, který před vánočními svátky napsal, že mu přes noc Ubisoft zrušil projekt. Naštěstí nikoho nepropustil a vývojáře přesunul na jiné projekty.