Ubisoft neprožil zrovna dobrý rok. Špatné prodeje her Far Cry New Dawn, The Division 2 a Ghost Recon Breakpoint donutily známou francouzskou společnost k odkladu připravovaných her v čele s Watch Dogs Legion a Gods & Monsters. Jeden projekt to ale odnesl se vším všudy a došlo k jeho kompletnímu zrušení.

Programátor Louis de Carufel byl z toho tak v šoku, že se o tuto informací podělil s celým světem na svém osobním twitterovém účtu. „Právě jsem se dozvěděl, že projekt, na kterém pracuji poslední 3 roky, byl zrušen,“ napsal na Twitteru Louis de Carufel pár dnů před Štědrým dnem. 

Na tajném projektu se podílelo více než 200 lidí. Naštěstí ani jeden z nich nepřišel o práci a nemusel tak před vánočními svátky řešit tuhle nepříjemnost. Místo vyhazovu budou všichni členové týmu přiděleni na jiné projekty. Dokonce si prý mohou vybrat, k jakému z více než 15 projektů dávají přednost.

Z dalšího tweetu se zdá, že se Carufel se zrušením hry vypořádal. „Nyní to vidím jako příležitost naučit se pracovat s novým enginem a poznat nové lidi. Některé projekty vyjdou v roce 2020, zatímco jiné jsou na začátku. Bude to těžká volba [si vybrat nový projekt, poz. redakce].“

Hlavní hrdina prvních Watch Dogs

Podle slov programátora šlo o velký titul, který Ubisoft zrušil. Carufel nesdílel podrobnosti. Jen připsal, že u toho týmu pracuje zhruba 7 let a vytvořil s ním hackerské akce Watch Dogs a Watch Dogs 2.

Další podrobnosti odhaluje známý Jason Schreier z Kotaku. Ten tvrdí, že tajný projekt nemá nic do činění s Pioneerem, jenž byl teaserem ve Watch Dogs 2. Rovněž nešlo o nového Splintel Cella. Místo toho se mělo jednat o úplně novou značku od týmu stojícího za Watch Dogs. Tato hra měla prý fungovat jako live-service, tedy podobně jako Destiny a The Division.

Ubisoft Montreal je velké studio, které vytvořilo mnoho známých značek, včetně Assassin's Creed, Far Cry, Watch Dogs, Splinter Cell a Rainbow Six. V roce 2017 bylo ve studiu zaměstnáno více než 3500 lidí.

Je škoda, že nová značka nedostala šanci na život. Na druhou stranu je od Ubisoftu obdivuhodné, že zruší velký projekt, na němž pracovalo přes 200 lidí po dobu posledních 3 let. Ubisoft podle všeho tomuto projektu vůbec nevěřil a už do něj nehodlal investovat další peníze.

Kanceláře studia Ubisoft Montreal.