Magazín · Novinky · v neděli 13. 6. 2021 08:40
V The Ascent budou nepřátelé zděšeně utíkat před zbraněmi
Už za necelý měsíc se na herní platformy dostane hra The Ascent. Akční izometrické sci-fi RPG se spoustou přestřelek a taktizování. Proto není od věci připomenout si, co všechno hra nabízí, na co láká a co od ní můžeme očekávat. Navíc Arcade Berg, který je jedním ze zakladatelů Neon Giant, se s námi hráči podělil o dvanáctiminutové video, kde popisuje první hodinu a půl celé hry.
Příběh začíná naprosto jednoduše. Vaším úkolem je opravit rozbitý mechanismus v údržbářské šachtě. Snadný to úkol, že? Jenže čím víc postupujete ve hře, tím náročnější úkol to je, až přeroste do něčeho naprosto obrovského. Naráz je z vás osoba s úkolem zachránit celou metropoli, která se nerozpíná jen do šířky, ale roste i do výšky a váš cíl se naprosto změní. Musíte odhalit, co stojí za šíleným kolapsem The Ascent Group a zároveň ochránit město před nepřáteli a šílenými gangstery.
Na záchranu města nejdete s holýma rukama. V arzenálu zbraní máte ze začátku základní pistolku, ale postupem času budete objevovat novou výzbroj a taktizování bude váš nejlepší přítel.
Na různé typy zbraní budou nepřátele reagovat úplně jinak. Někdy se stane, že proti vám vyrazí šílený gang hlava nehlava a vám tak nezbude nic jiného než jej zlikvidovat, ale pokud máte doopravdy nadupanou zbraň, tak se může stát, že nepřítel stáhne ocas, a i přes různé výhružky, které směřuje na vás, vezme nohy na ramena a uteče.
Civilisté nestojí jen tak tupě uprostřed bojiště, ale snaží se co nejrychleji najít nejbližší úkryt. Stejně tak i hráč samotný musí najít výhodnou pozici pro započetí boje, aby vyšel živý. K tomuto účelu vám poslouží Cyberdeck, který zvýrazní všechny nepřátele a vám to tak usnadní rozhodování, za kterou konstrukci se nejlépe ukrýt.
Přečtěte si také: Akční izometrické sci-fi RPG The Ascent má datum vydání
V rozsáhlém světě je důležitá i mechanika lootingu, kdy kořist získáváte převážně z poražených nepřátel anebo pomocí směnného obchodu. Veškeré zbraně a brnění jsou ručně vyráběné a mají svůj specifický důvod existence v tomto světě. Pokud se podíváme na taktické schopnosti, jako třeba na granáty, tak existuje poměrně velké množství různých typů. Tyhle schopnosti se odemykají díky udělenému poškození nepřátelům. Samozřejmě nechybí ani systém levelů, takže s každou nově nabytou úrovní se vám přidělí i určitý počet skill pointů, které zužitkujete na otevření různých schopností.
Na hru se můžeme těšit už 29. 7. na Xbox One, Xbox Series X/S a PC. Navíc v den vydání se hra připojí do Xbox Game Passu.