Všichni si nejspíš pamatujeme vydání primárně multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2 na podzim roku 2017. Hra tehdy měla především značné problémy s postupem a herní ekonomikou, které otřásly pohledem na loot boxy napříč celým herním průmyslem. Samozřejmostí je pak fakt, že pověst vydavatele Electronic Arts a vývojářského studia DICE utržila pořádnou ránu. Nakonec se však z Battlefrontu 2 stal jeden z těch vzácných příběhů vykoupení.

Určitá pachuť prvotního zklamání a rozčarování sice nikdy nezmizela, ale už krátce po vydání se vývojářům z DICE povedlo opravit nebo odstranit ty největší problémy, zcela překopat mechaniky postupu k lepšímu a bez loot boxů a navrch nabídnout zdarma značné množství nového obsahu, který si fanoušci Star Wars dlouho přáli. Zkrátka a dobře, většina hráčů vzala Battlefront 2 na milost a zanedlouho se kolem něj vybudovala oddaná komunita. Ta v dubnu loňského roku dostala při vydání významné obsahové aktualizace facku při zjištění, že v EA se rozhodli předčasně ukončit podporu hry, aby se vývojáři mohli věnovat vývoji tehdy ještě oficiálně neoznámenému Battlefieldu 2042.

Bolest z téhle pomyslné facky se v posledních dnech ještě prohloubila kvůli zjištění, že je Battlefield 2042 nakonec pořádný průšvih. Přitom manažeři EA mu obětovali podporu nejen Battlefrontu 2, ale také Battlefieldu V, nemluvě o významném času na vývoj nového Need for Speed. A aby toho nebylo málo, v EA podle všeho odmítli také návrh DICE na Star Wars: Battlefront 3.

S touto informací přišel insider Tom Henderson, který se v posledních měsících de facto pasoval do pozice hlavního insidera série Battlefield. Podle Hendersona, který již mnohokrát přišel s informacemi, jež se nakonec potvrdily, došlo k zamítnutí návrhu na třetí Battlefront ze strany EA kvůli příliš velkým nákladům na Star Wars licenci. Ty mají mít podle jednoho z bývalých vývojářů za následek, že titul se značkou Star Wars musí mít o 20 % větší prodeje, aby utržil stejné peníze jako projekt s vlastní značkou. V DICE se tedy mají soustředit spíše na další Battlefield, který může vyjít už v roce 2023.

Henderson poukazuje také na fanouškům dobře známý fakt, že z DICE v posledních letech odešli mnozí klíčoví vývojáři, kteří byli zodpovědní za vykoupení Battlefrontu 2 a za dosažení stavu, kdy se dá hra nakonec považovat za jeden z nejúspěšnějších herních titulů se značkou Star Wars, které v posledních letech vyšly. Patří mezi ně Dennis Bränvall, kreativní ředitel a tvář celé série Battlefront od EA, herní designér Christian Johannesé nebo designér hrdinů Guillaume Mroz.

Pod záštitou EA ale v tuto chvíli mají vznikat dva jiné projekty se značkou Star Wars, ty ale mají být podle Hendersona zaměřené spíše na příběh a singleplayerový zážitek. Podle mnoha náznaků a spekulací je přitom jedním z nich pokračování úspěšné akční adventury Star Wars Jedi: Fallen Order od tvůrců Titanfallu a Apex Legends ze studia Respawn Entertainment, která vyšla v roce 2019. V DICE už prý také připravují další hru, která je nyní v konceptuální fázi, ale jestli má Henderson pravdu, bohužel nejde o Star Wars: Battlefront 3, ale prostě a jednoduše o další Battlefield.

Nezapomínejme nicméně na to, že EA už není jediná společnost, která může vyvíjet AAA hry se značkou Star Wars. Svůj vlastní projekt z předaleké galaxie chystá Ubisoft ve spolupráci s tvůrci The Divison ze studia Massive Entertainment, v posledních měsících se také čile spekuluje o Star Wars hře od studia Quantic Dream, autorů Heavy Rain nebo Detroit: Become Human. Zapomenout bychom neměli ani na remake Star Wars: Knights of the Old Republic, který připravuje Aspyr, ale i kdyby svou Star Wars hru chystalo každé druhé studio v herním průmyslu, Battlefront s největší pravděpodobností zůstane v rukou EA. Jinými slovy, přestože se situace na poli Star Wars videoher v posledních letech značně proměnila, šance na to, že Star Wars: Battlefront 3 někdy vznikne, aktuálně vypadá dost bledě.