Dojná kravička se bude dojit ještě více. Generální ředitel Yves Guillemot oznámil, že Ubisoft plánuje v příštích letech růst týmům věnujících se sérii Assassin's Creed o 40 %.

V současné době pracuje na známé sérii přes 2 000 lidí. V následujících letech se k nim připojí dalších 800 vývojářů, kteří budou převážně přesunuti z jiných značek Ubisoftu. Sám Guillemot to nazývá postupným přerozdělením zdrojů a reaguje tím na ztrátu přes 500 milionů eur, kterou má Ubisoft za poslední fiskální rok. Loni přitom firma skončila se ziskem necelých 80 milionů eur.

Dalo by se říct, že francouzská společnost se studiemi po celém světě sází vše právě na Assassin's Creed, připravuje totiž sedm her. Jako první se dostane na řadu Mirage, které by mělo vyjít v letošním roce.

Potom se pracuje na dalších dvou hlavních dílech, přezdívá se jim Red a Hexe. První chystají autoři Assassin’s Creed Odyssey ve studiu Ubisoft Quebec a odehrává se ve feudálním Japonsku. Hexe mají zase na starost v Montrealu a má se točit kolem čarodějnických procesů v posledních fázích Svaté říše římské.

Tyto díly doplní samostatná multiplayerová hra ze světa Assassin’s Creed, mobilní Assassin’s Creed z prostředí Číny, další mobilní přírůstek ve spolupráci s Netflixem a speciální Nexus pro virtuální realitu.

Podle úniků ze začátku letošního roku má Ubisoft potichu připravovat ještě další čtyři projekty, o kterých veřejně nemluví: Project Nebula se čtyřmi různými prostředími, bezplatný kooperativní Project Raid pro čtyři hráče, pokračování Nexusu a ambiciózní Project Echoes, multiplayerová hra postavena na cloudové technologii Ubisoft Scalar.

Mezitím jsou tady spekulace o Assassin’s Creed Mirage. Dataminer a leaker j0nathan tvrdí, že Mirage vyjde 12. 10. 2023. Dle něj má být toto datum interně pevně stanoveno, ale může se údajně posunout o několik týdnů, kdyby došlo ke kolizi s jiným velkým titulem.

Ubisoft prý odložil Mirage nejméně dvakrát. Původně měl výpravu do Bagdádu 9. století s menší mapou a se zaměřením na stealth a parkour plánovat na konec roku 2022 a poté na začátek roku 2023. Stylem má odpovídat kořenům série, tedy ne stylu rozsáhlých RPG dílů (Origins, Odyssey a Valhalla). Vývoj vede studio Ubisoft Bordeaux, autoři rozšíření Wrath of the Druids pro Valhallu.

J0nathan má mít také nákres mapy Mirage. Převážná část dobrodružství se má odehrávat ve městě Bagdád, jehož rozměry odpovídající Paříži z Assassin’s Creed Unity. Mimo město bude zejména poušť s množstvím tajných oblastí. Posuďte sami ve videu níže: