Hned na úvod se určitě vyplatí říct, že Assassin's Creed Valhalla z oficiálních gameplay záběrů vypadá lépe než z těch nedávno uniklých. Teď když už máme tuhle zmínku za sebou, pojďme k tomu důležitějšímu.

V rámci dnešní konference Ubisoft Forward jsme konečně oficiálně viděli, jak vypadá letošní Assassin's Creed v akci. Asi nikoho nepřekvapí, že se hra výrazně podobá předchozím dílům Odyssey a Origins. Přesto je vidět nějaká snaha o změnu, o něco nového.

Po stránce dialogů je vidět mnohem lepší práce s kamerou. Souboje jsou naopak, jak bylo dříve avizováno, mnohem drsnější a krvavější. Celý trailer krásně představuje jednotlivé pilíře Valhally a co budeme moci zažít.

Začínáme nájezdy na vesnici a tamní možnosti, jako je například zapalování střechy nebo získávání surovin a zbraní k vylepšení a výstavbě naší vesnice, v níž se zároveň nachází alianční mapa ke správě spojenectví a dalších možností. V tuhle chvíli v traileru zároveň můžeme vidět mapu hry a jednotlivé regiony, ačkoli se nedá vyloženě odhadnout její skutečná velikost. 

Druhým představeným pilířem jsou nepřátelé a soubojový systém. U nepřátel konkrétně se vývojáři dušují, že půjde o nejrůznorodější nepřátelé v rámci Assassin's Creed vůbec. Vidět přitom můžeme například archetyp, který spolupracuje pro speciální útoky nebo hromotluka využívající předměty nebo mrtvá těla k útoku.

Část o soubojích také zběžně ukazuje nový systém omráčení a dorážení. S tím se pojí i dual-wielding jakéhokoliv typu zbraní - respektive možnost držení dvou zbraní zároveň. Mimo náš dosah nebudou dvě sekyry, meče nebo dokonce dva štíty.

Veterány série také potěší pilíř s tichým postupem. Jak bylo dříve řečeno, do hry se vrací sociální stealth - tedy možnost se vmísit do davu a ztratit se z očí potenciálních nepřátel. Velkou částí hry bude samozřejmě i průzkum. Ukázán byl například lov zvěře, včetně rybaření, hádanky a výzvy a další věci, abychom mohli „žít naši vlastní vikinskou ságu.

Aby toho na konec nebylo málo, vyšel i rozhovor na IGN, který prozrazuje několik dalších zajímavých detailů. V první řadě je tu potvrzení, že mužská i ženská verze Eivor(a) jsou plně kanonické a lze je přepínat i během hry přímo v menu. Animus měl přitom projít i dalším vylepšením, a tím je možnost vhodit Laylu, tedy aktuální hlavní postavu z moderní doby, přímo do Anglie během konkrétních momentů. Některé hádanky totiž budou, jak se zdá, vyžadovat Laylinu expertizu. Vypadá to tedy, že by se mohl omezit počet případů, kdy nás hra vyhodí z minulosti, aby prozkoumala přítomnost, aniž by byla moderní linka někde zbytečně v pozadí. Takový dobrý kompromis někde mezi.

Zatím Assassin's Creed Valhalla rozhodně nevypadá špatně. A dokonce vyjde už 17. listopadu/novembra na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X.