Již 12. října/októbra se budeme moci pustit do průzkumu Bagdádu v Assassin's Creed Mirage. Hře, kterou už od svého oznámení (a vlastně i předtím za pomocí početných úniků) doprovází jeden neustále se zmiňující fakt: má se vrátit ke kořenům série.

Náznaky něčeho takového jsme mohli na vlastní oči vidět ve vůbec prvním gameplay traileru před pár týdny. Ubisoft nyní vydal nové video, které za pomocí klíčových vývojářů vysvětluje a ukazuje tři základní pilíře hratelnosti, které tento návrat umožňují.

Prvním pilířem je parkour. Assassin's Creed Mirage nás vrací do městského prostředí, které má být plné občanů a úzkých uliček. Pohybový systém se má přitom podobat hrám s Eziovy trilogie (AC2, Brotherhood/Bratrstvo a Revelations/Odhalení). Nejde tak o návrat k fanoušky oblíbenému systému z pařížského Assassin's Creed Unity; přesto by měl parkour nabídnout důraz na momentum a měl by být jednoduchý k ovládnutí. Vrátit by se měly i některé staré mechaniky; zmíněny jsou třeba možnost se zhoupnout kolem rohu nebo využít lanových výtahů. Novinkou jsou pak například dřevené sloupy, na kterých se lze zhoupnout a dostat se tak na vzdálenější střechy.

Druhým pilířem je stealth. Vývojáři údajně chtějí, aby hráči plánovali své útoky a využívali možností stealthu. K tomu opět dopomůže návrat některých starých mechanik, jako je třeba zabití při sezení na lavičce nebo ze střešních zahrad. Stejně tak jako sociální stealth, kdy se můžete skrývat v davu a pohybovat se s ním. Dokonce můžete podplatit některé frakce, aby vám pomohly se dostat kolem stráží. Pro hlavního hrdinu Basima má být přímý útok poslední možností. Využití stealthu má podporovat i vylepšená umělá inteligence a nové typy nepřátel. Třeba takový střelec, který vám dokáže sestřelit orla.

Třetím a posledním klíčovým pilířem jsou vraždy. Ve hře coby člen Skrytých (Hidden Ones) půjdeme po Řádu prastarých (Order of the Ancients). Skrytí mají po Bagdádu své základny, v nichž si budeme moci brát nové úkoly nebo zakázky. Podle všecho budeme muset sledovat a identifikovat naše cíle, klasický seznam úkolů má nahradit jakási investigativní tabule a vracejí se samozřejmě i sandboxové Black Box mise, které nám mají dát svobodu v tom, jak daný cíl zabijeme.

Hezkou tečkou na závěr je také ukázka nostalgického filtru, který nabízí desaturované modro-šedé barvy evokující vůbec první Assassin's Creed. Vypadá to, že nás v dohledné době čeká další podobné video, ale na to si budeme muset ještě počkat. Stejně tak jako na hru samotnou, která vychází 12. října/októbra letošního roku.

Přečtěte si také: Příběh Basima z Assassin's Creed Mirage může v budoucnu pokračovat