Ambice Sony uspět ve světě online her dostávají velkou ránu. Oficiálně byl zrušen samostatný multiplayerový projekt The Last of Us. Je nad možnosti studia Naughty Dog, které se nechce stát firmou zaměřenou výhradně na live service hry. Neil Druckmann potvrdil vývoj více než jedné ambiciózní, zcela nové singleplayerové hry.

„Učinili jsme neuvěřitelně těžké rozhodnutí zastavit vývoj této hry,“ uvedlo Naughty Dog. „Víme, že tato zpráva bude pro mnohé krutá, zejména pro naši oddanou komunitu The Last of Us Factions, jež horlivě sledovala naše multiplayerové ambice. Stejně zdrceni jsme i my ve studiu, těšili jsme se, až se vám hra dostane do rukou.“

Multiplayerový titul měl být původně součástí The Last of Us Part II. Během vývoje ale bylo rozhodnuto soustředit se čistě na příběhovou část pro jednoho hráče a z multiplayeru udělat samostatnou hru. K oficiálnímu potvrzení došlo v roce 2019 a letos jsme se měli dozvědět podrobnosti. Od té doby se ale šířily znepokojivé zprávy. Mimo jiné Bungie vyjádřilo obavy, aby online The Last of Us dokázalo udržet hráče po delší dobu. To mělo vést Sony k přesunu zdrojů a na přeměně The Last of Us měl pracovat jen malý tým.

DVA ARTWORKY Z THE LAST OF US ONLINE

Bungie bylo pověřeno společností Sony a má dohlížet na všechny live service projekty. V čerstvé zprávě Naughty Dog přiznává, že ambice The Last of Us Online přesahují jejich možnosti a výrazně by ovlivnily schopnost vyvíjet budoucí singleplayerové hry. Navzdory propracované a uspokojivé hratelnosti v předprodukční fázi tak bylo později v plné produkci rozhodnuto projekt zastavit, protože by tento typ zážitku znamenal roky podpory a práce, což by mělo vliv na další projekty.

„Měli jsme tedy před sebou dvě cesty: stát se studiem, které poskytuje pouze živé služby, nebo se nadále soustředit na příběhové hry pro jednoho hráče, které definovaly odkaz společnosti Naughty Dog,“ vysvětlují.

„Poznatky a investice do technologií z této hry se přenesou do způsobu, jakým vyvíjíme naše projekty, a budou neocenitelné pro směr, kterým se jako studio ubíráme,“ dočteme se dále. Potom Naughty Dog potvrzují, že pracují na více než jedné ambiciózní, zbrusu nové hře pro jednoho hráče. „Nemůžeme se dočkat, až se podělíme o další informace, až budeme připraveni,“ dodávají.

Mezi nimi pravděpodobně nebude The Last of Us Part 2 Remastered, který vyjde 19. 1. 2024 na PlayStation 5. Místo toho se nabízí třetí díl The Last of Us a dříve se spekulovalo o úplně nové značně, která má být sci-fi. Spekulovalo se rovněž o fantasy.

Dle dřívějších informací se mělo The Last of Us Online zaměřit na jinou část světa a přinést multiplayerový zážitek s příběhem a originálními postavami.

PLAYSTATION PŘIŠEL O ZKUŠENOU PRODUCENTKU

S ohledem na stopnutí vývoje The Last of Us Online se sluší zmínit Connie Booth. Zkušená producentka a šéfka interní produkce PlayStationu na podzim letošního roku opustila Sony. Oficiálně nevíme, co se stalo, ale David Jaffe, bývalý tvůrce God of War, se od svých důvěryhodných zdrojů dozvěděl, že Booth měla být vyhozena a ze Sony měl odejít i její tým.

Booth se dle všeho se stala obětí neúspěšné vize Jima Ryana. Odcházející generální ředitel PlayStationu chtěl vytvářet nejen singleplayerové exkluzivity, ale také ty multiplayerové. V live service po vzoru Fortnite viděl velký potenciál, ale jak všichni vidíme, tak z toho asi nic zázračného nebude.

Connie Booth je připisován úspěch singleplayerových her PlayStationu. Podílela se na největších hitech, Spyro the Dragon, Syphon Filter, Ratchet & Clank, SOCOM, Uncharted, Jak and Daxter, inFamous, Resistance, Sly Cooper, The Last of Us, Spider-Man, Death Stranding nebo Ghost of Tsushima.

V roce 2020 byla Connie Booth uvedena do Síně slávy Akademie interaktivních umění a věd za to, že byla nedálnou součástí vývoje mnoha nejoblíbenějších PlayStation her. Když David Jaffe informoval o odchodu Booth, tak podotkl, že PlayStation už není tím, čím byl.

Nezbývá než doufat, že v PlayStation Studios jsou další šikovní lidé, kteří dokážou uklidit tenhle nepořádek a vrátit společnost na cestu, kterou všichni chtějí. Vždyť podle neoficiálních zpráv nechtěli live service ani vedoucí jednotlivých týmů.