Tvorby studia Bethesda Game Studios je teď všude plno. Za to může hlavně fakt, že jeho očekávané vesmírné RPG Starfield už budou moci za dva týdny hrát všichni zájemci. Nedávno jsme tu měli také nové informace o chystaném seriálu ze světa Falloutu, který vzniká pod taktovkou Amazonu. Nezapomínejme ale na to, že jednoho krásného dne bychom se měli dočkat The Elder Scrolls VI. Nejspíš tedy nepřekvapí, že na něj přišla řeč i ve velkém rozhovoru magazínu GQ s kreativním ředitelem Toddem Howardem.

Howard toho bohužel o šestém díle The Elder Scrolls, který byl oficiálně oznámen už na výstavě E3 v létě roku 2018, ani tentokrát moc neprozradil. Prý si ale často pokládá otázku, jestli nebylo tak brzké oznámení projektu chyba, přičemž dnes by nejspíš takové oznámení provedl víc odlehčeně. V tuto chvíli dokonce nechce prozradit ani pracovní název The Elder Scrolls VI. Alespoň ale řekl něco málo o tom, čeho tvůrci chtějí se hrou dosáhnout.

„Je to jako... Nechci odpovědět, ale chci být slušný. Řeknu, že chceme, aby [hra] plnila roli ultimátního simulátoru fantasy světa. A s ohledem na to, kolik času uplynulo, existují různé způsoby, jak toho dosáhnout,“ řekl Todd Howard. Nejspíš nás tedy nečeká nějaká radikální změna herního konceptu, takže snad můžeme počítat s tím, že bude opět možné vytvořit si zcela vlastní postavu a být někde na území Tamrielu kýmkoliv a dělat cokoliv, co se nám zachce. Takový cíl měl ale přece jen i každý předchozí plnohodnotný díl série The Elder Scrolls, takže jsme určitě zvědaví, co přesně mají tentokrát vývojáři za lubem a jak budou chtít té představy pořádného fantasy simulátoru dosáhnout.

Pravdu se ale nejspíš dozvíme až za mnoho let. Aktuálně vše nasvědčuje tomu, že The Elder Scrolls VI existuje stále hlavně na papíře. I Phil Spencer z Microsoftu, který vlastní Bethesdu Game Studios, vydavatele Bethesdu Softworks i mateřskou společnost ZeniMax Media, nedávno prohlásil, že šestý díl The Elder Scrolls dorazí na trh nejdřív za 5 let. A aktuálně neexistuje žádný důvod, proč Spencerovi nevěřit. Třeba nám ale zkrátí čekání remake kultovního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion, o němž se nedávno začalo spekulovat. Podle spekulací jej má připravovat studio Virtuos Games se svým irským týmem Black Shamrock a vyjít by měl na konci roku 2024 nebo začátkem roku 2025.

Mimochodem, pokud se bojíte, že by vznik remaku mohl způsobit zánik Skyblivionu a dalších modů a fanouškovských projektů, jež mají za cíl nabídnout vlastní předělávky Oblivionu a dalších dílů The Elder Scrolls, doporučujeme se podívat na oficiální web Bethesdy. Na něm se totiž nově objevil oficiální rozhovor právě s tvůrci Skyblivionu, který dává jasně najevo, že Bethesda alespoň pro tuto chvíli nehodlá talentovaným a dlouhé roky pracujícím modderům šlapat na krk. Právě naopak. Z takové veřejné podpory moddingu by si některé jiné herní společnosti vážně mohly - nebo spíš měly - vzít příklad.