
Magazín · Novinky · v pátek 4. 7. 2025 08:51
Techland zrušil dva rozpracované projekty. Jedním z nich mohlo být fantasy RPG
Polské studio Techland, známé především díky sérii Dying Light, prochází zásadní restrukturalizací svého herního portfolia. Z nedávno zveřejněné finanční zprávy za rok 2023 vyplývá, že společnost během uplynulého období zrušila hned dva rozpracované projekty, což mělo výrazný dopad na její hospodaření. Podle oficiálního vyjádření studia rozhodnutí vedlo ke ztrátě 131 milionů polských zlotých.
Techland se rozhodl ukončit vývoj těchto her kvůli přehodnocení svých priorit. V tiskové zprávě uvádí, že jde o posun směrem ke strategickým projektům, mezi které momentálně patří hlavně připravované Dying Light: The Beast. Právě kvůli němu měly být přesunuty zdroje z jednoho z těchto zrušených projektů.
Druhý titul pak podle všeho nedoplatil na nedostatek kapacit, ale na změnu vize. Studio naznačuje, že šlo spíše o „restart“ než definitivní ukončení – původní verze šla k ledu a nahradil ji nový, zatím neoznámený projekt.
Mezi fanoušky i odborníky se okamžitě začalo spekulovat, zda jedním z těchto zrušených titulů nebylo fantasy akční RPG v otevřeném světě, které Techland oficiálně oznámil v roce 2023. Hra měla být ambiciózním krokem mimo zombie žánr a pracovali na ní zkušení vývojáři, mimo jiné bývalí členové sousedního CD Projektu RED (Zaklínač).
Ambiciózní fantasy RPG mělo být inspirováno Star Wars a mělo obsahovat mechaniky jako telekineze, zmrazování času a manipulace založené na fyzice. Po přechodu na Unreal Engine 5 však projekt zkrachoval.
Jednou z možností je návrat Techlandu ke značně Call of Juarez, westernové střílečce.
Připomeňme nedávné informace. Techland mění přístup k vývoji. Plánem je vydávat hru každé tři až čtyři roky. Prvním krokem v tomto směru je Dying Light: The Beast, které vznikalo tři a půl roku, zatímco první i druhý díl této zombie série se rodily zhruba sedm let. S ohledem na to lze očekávat, že Techland bude tvořit také menší hry, které ale mají být kvalitní.