Magazín · Novinky · v úterý 7. 9. 2021 11:00
Take-Two žaluje autory modifikací a tvůrci GTA: Underground se vzdávají
Tvůrci ambiciózní modifikace GTA: Underground pro PC verzi Grand Theft Auto: San Andreas se dobrovolně vzdávají a po šesti letech vývoje ukončují práci. Jako důvod uvádějí rostoucí nepřátelství ze strany Take-Two vůči komunitě modderů.
Rozhodnutí autorům GTA: Underground přichází v době, kdy se na internetu objevily zprávy, že Take-Two žaluje tým stojící za projektem reverzního inženýrství GTA 3 a Vice City. Žaloba má být namířena proti 14 programátorům z celého světa, kteří pracovali na re3 projectu. Tento projekt měl přinést GTA 3 a Vice City na platformy jako Switch, Wii U a Vita, stejně tak opravit chyby a optimalizovat kameru.
Zdroj: Take-Two InteractiveDůvody, proč Rockstar vydá GTA Remastered Trilogy až v roce 2022
Ve své podstatě re3 project nedělá nic nelegálního, jeho autoři nepoužívají uniklé zdrojové kódy, ale spíše obnovují originály od Rockstaru pomocí moderních programovacích jazyků. Stejně tak nepoužívají assety vytvořené Rockstarem jako je hudba a grafika, plus zájemci potřebují vlastnit kopii hry, aby si mohli vytvořit případný virtuální port. Podobný proces probíhá více než dva roky v rámci fanouškovského projektu, jenž portoval hru Super Mario 64 na PC a další projekty. Společnost Nintendo dosud nezasáhla.
Take-Two přesto podniká právní kroky a prohlašuje, že moddeři vědí o zákazu kopírovat, upravovat nebo distribuovat zdrojový kód GTA nebo audiovizuální prvky her. Fanouškovským projektem má Take-Two vznikat nenapravitelná škoda, což je dosti sporné, když si vezmeme stáří jednotlivých her. Ledaže by to byla dlouho spekulovaná trilogie remasterů GTA ;-)
Skupina stojící za re3 projectem to nechce nechat jen tak a hodlá se bránit.
Zpět k GTA: Underground, tady vyjádření autorů: „Rádi bychom poděkovali komunitě za obrovskou podporu, kterou nám v posledních letech poskytla, a našemu talentovanému týmu modderů za neuvěřitelnou práci, nasazení a skvělé chvíle, které jsme společně prožili.“
GTA: Underground začal vznikat v roce 2014 jako projekt teenagera s přezdívkou dkluin. Jeho snem bylo sjednotit světy 3D dílů GTA do jednoho rozsáhlého světa. Kromě San Andreas mělo jít o GTA: Vice City, GTA 3 a dokonce i Bully, Manhunt a Manhunt 2. Do toho chtěl přidat další zbraně, vozidla a jiný obsah. Od loňského roku plánoval také plnohodnotný multiplayer.
Na začátku tohoto roku ale GTA: Underground zmizelo z ModDB. Dkluin tehdy na GTAForums vysvětlil, že k tomuto kroku došlo kvůli oznámení DMCA, které předložila Take-Two Interactive. Tým hledal jiné řešení, ale po několika měsících se rozhodl projekt dobrovolně pohřbít.
Zdroj: Cloud Imperium GamesStručně: Ranní zprávičky – úterý 7. září
Přesto to nemusí znamenat konec týmu. Mnoho členů a modderů i mimo tým mělo projevit zájem o vývoj vlastní hry. Dkluin slibuje, že jakmile bude moci tento záměr potvrdit, tak dá vědět.
Fanoušci se domnívají, že agresivní přístup Take-Two k modderům souvisí s plánem vydat remastery her GTA 3, GTA: San Andreas a GTA: Vice City. Jejich vývoj potvrdily zdroje serveru Kotaku a později i další insideři. V posledních dnech jsme psali o možném odkladu remasterované trilogie z října/listopadu tohoto roku na rok 2022.