Magazín · Novinky · ve čtvrtek 27. 5. 2021 23:52
Horizon: Forbidden West se ukázalo v plné kráse s rozpadlým Golden Gate mostem
Nebojácná hrdinka Aloy je zpět, aby se postavila na nohy a bojovala s mechanickými stroji a přírodou, která pohlcuje post-apokalyptický svět. V nové čtrnáctiminutové ukázce se akční adventura Horizon: Forbidden West ukázala v plné parádě.
Otevřený svět je zasazen mezi Utah a Tichý oceán. Aloy bude cestovat po Nevadě a Kalifornii. Před necelým rokem jsme mohli vidět části Yosemitského údolí, Palác výtvarného a užitého umění a Ferry Building.
Kdo sledoval odpočítávání do vysílání State of Play, ten se mohl kochat záblesky herního světa a střídáním dne a noci. K vidění byly různorodé části herního světa, včetně údolí, vyprahlé písečné pouště, zasněžených vrcholků hor nebo bujná džungle. I když je svět v troskách, tak se přírodě daří a civilizaci pohlcuje ještě více než v Horizon Zero Dawn. Díky tomu se nám naskytl pohled na roztroušené zbytky lidstva, divoké bouře a nezastavitelné pohromy.
Už tyhle záběry naznačovaly, že Horizon: Forbidden West bude propracované. Ostatně to před nějakou dobou tvrdila Ashly Burch, dabérka Aloy. Ta prohlásila, že všechny prvky, které fanoušci milovali v Horizon Zero Dawn – jako je nádherný svět, pohlcující příběh a úžasná hratelnost – budou v Horizon Forbidden West větší a lepší.
Za pravdu jí dávají čtrnáctiminutové gameplay záběry z PlayStation 5 verze hry, které jsou mixem hraní a filmečků. Výše popsanými oblastmi se budou pohybovat hrůzné nové stroje, které připomínají dinosaury. Podle Guerrilla Games půjde o větší a úžasnější stroje. Navíc se setkáme s novými kmeny, ale tentokrát bude naším problémem příroda – svět budou ničit silné bouřky a naším úkolem bude zastavit další zkázu, která může zničit život na Zemi.
Na Aloy je, aby odkryla tajemství ukryté za všemi hrozbami a obnovila pořádek a rovnováhu světa. Během své náročné výpravy se bude muset setkat se starými známými, tvořit aliance se vzájemně bojujícími novými frakcemi a odhalit odkaz prastaré minulosti – a zároveň zůstat vždy o krok vepředu před zdánlivě neporazitelným nepřítelem.
Pro ukázku si vývojáři z Guerrilla Games vybrali džungli s pláží a zelenou vegetací. Aloy přivítaly nové stroje, kterým velel jezdec. Proti přesile neměla naše hrdinka šanci a raději vzala nohy na ramena. Posléze bylo k vidění potápění (v prvním díle nebylo), ale ani ve vodě neměla Aloy klid. Aloy bude moci být ve vodě opravdu dlouho, aniž by se musela nadechnout.
Po delším pobytu ve vodě následoval souboj s členy jiného kmenu, kteří unesli našeho starého známého z jedničky. Kradmý pohyb se zanedlouho změnil v souboj jeden na jednoho s obrněním nepřítelem. Zdá se, že brnění, co má na sobě, budeme moci odstřelovat stejně jako v případě strojů.
Naskytl se nám také pohled na rozpadnutý ikonický most San Franciska, zatímco si Aloy ochočila jednoho z mechanických dinosaurů, aby se vydala zachránit onoho známého. Na scéně se ale objevil mechanický mamut s lukostřelci na hřbetu. Tím se dostáváme k souboji s bossem, kdy Aloy musí kombinovat své vybavení (respektive jednotlivé šípy) a včas uhýbat střelbě a útokům. Fanoušci si mohou všimnout, že Aloy používá nové vychytávky, místo lana jakési lepidlo.
Na první pohled je vidět, že grafika se oproti prvnímu dílu pro PS4 výrazně zlepšila, včetně animací a pohybu. Aloy se pohybuje dynamičtěji, její poyhyby jsou plynulejší a vývojáři dokonce přidali nové finesy. Ty vypadají velmi skvěle. Tvůrci zapracovali také na podobě herního světa, aby měl lepší design, a přidali Aloy nové vybavení, včetně možnosti paraglidingu.
„Horizon Forbidden West pokračuje šest měsíců po událostech hry Horizon Zero Dawn. Aloy, lovkyně strojů, se vydala na západ, aby prošetřila záhadnou a smrtící nákazu. V těchto neprobádaných končinách se setká s novými podivnými kmeny a narazí na stále smrtonosnější stroje. Společně se starými přáteli a novými společníky musí statečně překonat tuto nebezpečnou hranici, aby našla odpovědi, které potřebuje k záchraně života na Zemi,“ přibližují vývojáři hru.
„V záběrech z hraní vyslala Aloy svého věrného přítele Erenda do trosek San Franciska, aby získal důležitý artefakt. Rychle se však dostane do potíží a narazí na povstaleckou frakci kmene Tenakth - kruté bojovníky, kteří nějakým způsobem získali schopnost ovládat stroje. Aloy musí projít ruinami a bojovat s mnoha nepřáteli, aby zachránila svého přítele a pokračovala v cestě.“
„Tato nebezpečná a neznámá země je plná výzev a hrozeb, ale Aloy bude mít nové nástroje, které jí na cestě pomohou. Pullcaster urychluje šplhání a rychle ji dostává z potíží; Shieldwing jí umožňuje bezpečně sestupovat z velkých výšek (nebo překvapovat nepřátele shora); a s potápěčskou maskou se jí otevírá celý nový podvodní svět k prozkoumání. Nemluvě o velkých vylepšeních jejího Focusu, který nyní zobrazuje oblasti umožňující šplhání a dává jí možnost ovládat více strojů pro jízdu nebo boj.“
Tvůrci při vývoji Horizon Forbidden West kladli důraz na taktiku a možnost volby tím, že dávají hráčům k dispozici obrovské množství zbraní. Aloyino věrné kopí je vhodné pro boj na blízko a umožňuje novou sadu komb. Luky se specializovanými typy munice odstraňují ze strojů pancíř a odhalují jejich slabá místa. Plus mnoho dalších a všechny je možné vylepšovat na pracovním stole.
A co nové stroje? Po obloze létají Sunwings, na souši Clawstriders a Tremortusks, ve vodě Snapmaws a menší (ale nepodceňovaní) Burrowers. V celém obrovském otevřeném světě Horizon Forbidden West nás čeká mnoho dalších nepřátel. „Budete muset být chytří a kreativní, abyste je všechny zneškodnili,“ dodává člen Guerrilla Games.
Horizon: Forbidden West dorazí na PlayStation 5 a PlayStation 4. Bohužel, datum vydání oznámeno nebylo. Je pravděpodobné, že se začne spekulovat, zda hra vyjde vůbec v letošním roce, jak bylo dříve slibováno.
„Zatím nemáme přesné datum vydání, ale vývoj je na dobré cestě a již brzy pro vás budeme mít novinky - jako vždy vám děkujeme za vaši trvalou podporu!“ dodali tvůrci na sociálních sítích.
Z dřívějška víme, že PS5 verze využije funkce bezdrátového ovladače DualSense jako je hmatová odezva (speciální vibrace) a adaptivní spouště.