Odklad očekávaného vesmírného dobrodružství od Bethesdy byl nutný. Podle neoficiálních informací technický stav neodpovídá ambicím projektu a Starfield prochází skutečný vývojovým peklem.

Některé mechaniky hry mají být teprve uprostřed vývoje a nefungují tak, jak byl měly. Hovoří se o problémech s řízením letu vesmírných lodí a o zastaralém enginu. Creation Engine 2 nemá být nic jiného než marketingový slogan. Ve skutečnosti jde totiž o zastaralý Creation Engine s několika upravenými grafickými moduly a několika novými funkcemi. O přepracování enginu, případně nové verzi enginu ale nemůže být řeč.

Zastaralé a špatné nástroje mají unavovat vývojáře. Ti na rozhodnutí využít Creation Engine měli poukázat s tím, že moddeři budou zklamáni. Todd Howeard jim dle úniku měl říct, že Bethesda dělá hry, a ne vývojářské nástroje.

„Vytváření her pomocí špatných nástrojů vede ke vzniku špatných titulů,“ uvádí leaker s tím, že se Bethesda v posledních letech věnovala Falloutu 76, aniž by pracovala na vylepšení své technologie.

Informace od anonymního zdroje ověřil známý Timur222 a do světa vzkázal, že zdroj je legitimní. Fanoušci Starfieldu jsou přesto v klidu. Trailer na loňské E3 ukázal obrovské zlepšení oproti předešlému videu. Navíc detaily od zdroje naznačují, že bylo pro vývojáře obtížné dostat obsah do enginu. I kdyby to byla pravda, tak hra nakonec bude kompletní a spotřebitel nepozná rozdíl. Problémem ovšem může být ono létání.

Tak uvidíme. Na závěr jeden uniklý obrázek, ukazuje dveře, a informace, že než Microsoft koupil Bethesdu, tak měl být Starfield plánován i pro PlayStation 5. Zrušením této verze alespoň vývojářům ubylo několik vrásek na čele.

Starfield byl nedávno odložen z listopadu 2022 na začátek roku 2023 pro PC a Xbox Series X/S. Hra bude součástí předplatného Game Pass.