Magazín · Novinky · v pátek 3. 1. 2020 11:08
Stalker 2 slibuje velkou podporu modifikací a poběží na Unreal Enginu
Už to budou dva roky, co nám na 2021 bylo slíbeno pokračování kultovního Stalkera. Tohoto plánu se studio GSC Game World drží a nově potvrdilo, že S.T.A.L.K.E.R. 2 poběží na Unreal Enginu. Známou technologii si vývojáři vybrali z několika důvodů.
„Unreal Engine je pro nás nejlepší volbou. Dává nám možnost vytvořit hru, na kterou čekáte, se správně napjatou atmosférou a tajemstvím. To jsou klíčové prvky S.T.A.L.K.E.R.A. Unreal Engine je také skvělý pro jednoduší a intuitivní podporu modifikací,“ prozradili tvůrci. Ti tak mají v plánu, aby Stalker 2 žil i dlouho po své premiéře.
GSC Game World předpokládali, že se po zveřejnění této zprávy objeví obavy, zda Stalker 2 nebude exkluzivitou pro Epic Games Store. Proto už rovnou v původním tweetu je uvedeno, že výběr enginu nesouvisí s potenciální volbou digitální distribuční platformy.
Připomeňme, že předešlé díly Stalkera běžely na proprietárním X-Ray Enginu. Ten umožnil těmto hrám vizuálně vyniknout a potěšit oči hráčů nasvícením, stíny i počasím. To stejné lze očekávat i u plnohodnotného pokračování, o němž toho v současné době tolik nevíme. S největší pravděpodobností by měla hra stavět na hybridu mezi first-person střílečkou a RPG titulem a vše se odehrávat v otevřeném, případně polootevřeném světě.
GSC Game World publikovali rovněž bochník chleba. Ten pravděpodobně zachrání mnoho životů při vzrušujících cestách napříč post-apokalyptickou pustinou. Těšíte se?