Magazín · Novinky · v pondělí 8. 3. 2021 16:30
S.T.A.L.K.E.R. 2 by měl podporovat mody hned po vydání
Ukrajinské studio GSC Game World po dlouhé době připravuje pokračování kultovní střílečky S.T.A.L.K.E.R.. Ačkoliv stále neznáme konkrétní datum vydání, s jistotou můžeme říct, že se ve hře dočkáme nových i dobře známých lokací, otevřeného světa bez loadingů a technologie A-Life 2.0, která zajistí, že se bude herní prostředí a chování postav a mutantů neustále měnit. Navíc už také víme, že hra vyjde exkluzivně pro značku Xbox. Dostupná tak bude jen na konzolích od této americké společnosti a PC. Dobrou zprávou však je, že v den vydání bude součástí konzolového Xbox Game Passu. Později by měla zamířit na PlayStation 5.
Novinky z vývoje přináší PR manažer společnosti GSC v rozhovoru pro ruský podcast nazvaný "Не занесли". Zakhar Bocharov odpověděl na několik otázek o chystané hře a my se tak dozvěděli několik dalších detailů.
V první řadě přiznal, že pro vývojáře je velice důležitá komunita, proto chtějí hráčům přinést možnost vytvářet vlastní obsah do hry ihned po vydání. Mody by měly být velkou součástí herního zážitku a studio chce jít tvůrcům z řad fanoušků maximálně naproti. Dokonce hledají možnosti, jak přinést moderskou práci i na Xbox konzole.
Původní plán studia GSC bylo vytvořit hru na původním X-Ray engine, bohužel je v dnešní době již značně zastaralý, proto vývojáři začali hledat jiné cesty. Konečné rozhodnutí padlo na mnoha lety prověřený Unreal Engine. Díky tomu však Bocharov mohl přislíbit, že S.T.A.L.K.E.R. 2 bude při vydání velmi stabilní.
Přečtěte si také: S.T.A.L.K.E.R. 2: Technické aspekty a exkluzivita Microsoftu
Rozhovor se stočil i na již dříve zmíněný systém simulace života A-Life 2.0. Ten by měl být mnohem preciznější a detailnější než jeho předchůdce. Údajně je tento systém “divoce cool”, který funguje opravdu skvěle a prý se máme na co těšit. Jak se bude blížit datum vydání, vývojáři nám jej představí mnohem konkrétněji.
Nakonec jsme se ještě dozvěděli něco málo o otevřeném světě Zóny v okolí Černobylu. Příběh nabídne nelineární děj s obrovským rozvětvením a několika různými konci. Očekávat tak můžeme i řadu vedlejších úkolů.
S.T.A.L.K.E.R. 2 nemá stanovené datum vydání, očekává se, že hra vyjde v průběhu letošního roku pro PC a Xbox Series S/X.