Ubisoft se ve svém čtvrtletním finančním hlášení pochlubil slušnými čísly u Assassin’s Creed Shadows, ale současně přiznal problémy s Rainbow Six Siege X, které ovlivnily celkové výsledky firmy. Šéf společnosti Yves Guillemot situaci označil za „smíšenou“, tedy kombinaci úspěchů a zklamání.

Dobrodružství ve feudálním Japonsku zaznamenalo solidní rozjezd. Od svého březnového vydání si Assassin’s Creed Shadows vyzkoušelo přes 5 milionů hráčů. Nedozvěděli jsme se konkrétní prodeje. Nesmíme zapomínat, že hra je součástí předplatného Ubisoft+ na PC a Xboxu.

Ubisoft navíc zveřejnil i několik herních statistik: hráči ve hře urazili dohromady přes miliardu kilometrů, provedli více než 2 miliardy tichých likvidací a nezapomněli ani na zvířátka — hladili je 38 milionkrát.

Ještě letos na podzim se hráči mohou těšit na první velké rozšíření Claws of Awaji, které dorazí do 30. září. Má přinést více než 10 hodin nového obsahu, nový typ zbraně, nové schopnosti a rozšíření dovednostního stromu.

Ubisoft si s vydáním této expanze pospíší — už jen kvůli blížící se konkurenci v podobě pokračování Ghost of Tsushima, které pod názvem Ghost of Yōtei vyjde začátkem října na PlayStation 5. Srovnávání těchto dvou herních světů ve feudálním Japonsku je nevyhnutelné a Ubisoft si je toho dobře vědom.

Zatímco Assassin’s Creed Shadows si vede podle plánu, Rainbow Six Siege X provázely nepříjemné technické potíže. Hra sice přešla na free-to-play model, ale čelila „významným dočasným výpadkům v útratách hráčů“.

Podle společnosti za to mohla jednak nejasná cenová politika u různých edic, ale především závažný exploit v systému předplacených měnových karet, který dočasně nafoukl virtuální peněženky některých hráčů. Tento problém už byl opraven, ale negativní dopad na ekonomiku hry se projevil.

Na druhou stranu Ubisoft tvrdí, že reakce hráčů na samotnou hru byly velmi pozitivní a nový obsah i přepracované herní prvky výrazně zvýšily angažovanost komunity. Firma stále věří, že má před sebou růstový potenciál, a do hry chce dále investovat.