First-person střílečka Atomic Heart si podmanila hráče díky jedinečnému prostředí alternativního Sovětského svazu a atmosféře podobné BioShocku. Velká očekávání mají také společnosti Tencent, Gaijin a GEM Capital, které do projektu investovaly, a vydavatelská společnost Focus Home Interactive.

Díky těmto partnerům mohli ve studiu Mundfish v relativním klidu pracovat na ambiciózní nové značce. Do zákulisí vývoje můžeme teď nakouknout díky rozhovoru serveru Wccftech s Robertem Bagratunim.

„Vytvořit novou značku je nesmírně ambiciózní úkol. Celý vývoj vypadá jako jedna velká rovnice, kde se A násobí B, B zase C, C potom D atd. Těchto proměnných jsou v rovnici desítky nebo dokonce stovky,“ říká šéf studia Mundfish s tím, že titul může pokazit špatná optimalizace, slabý příběh a další věci. O to složitější to je, když chtějí autoři vytvořit výjimečnou, jedinečnou hru.

Příliš velké ambice mohly za odklad. Původně bylo cílem vydat Atomic Heart do konce roku 2018. Nakonec hra vyjde o více než čtyři roky později. „Zpoždění lze přičíst mládí, ambicím, inovacím a novým technologiím. Během vývoje jsme učinili těžké rozhodnutí opustit některé nápady, dokonce i ty velmi velké, jako je multiplayer,“ odhaluje Bagratuni.

„Bylo bolestné dělat taková rozhodnutí, ale bylo to správné rozhodnutí. Když vytváříte něco nového a inovativního, nemusíte se honit za trendy. Naše velké ambice nebyly vždy v souladu s realitou, bylo to tvrdé zjištění a museli jsme se přizpůsobit. Myslím, že tímto procesem si alespoň jednou projdou všechna studia.“

I přes tyhle změny zůstalo jádro hry nedotčeno. Od začátku měli v plánu vyprávět příběh o tom, kde se pokrok a technologie mohou vymknout kontrole, a vyprávět fantastický příběh o konfrontaci člověka a stroje. Druhou část tvoří pohlcení a bojové mechaniky.

V budoucnu vyjdou čtyři dodatečné balíčky, které mají výrazně rozšířit zážitek o nová území, úkoly, hádanky, nepřátele a také o příběhy postav a světa. Multiplayer v těchto plánech v současné době nefiguruje. Zatím bude Atomic Heart zážitkem pro jednoho hráče.

Přečtěte si také: Atomic Heart se chlubí pěkným vizuálem prostředí i efekty při boji

Až dokončí tyhle plány, bude čas podívat se na příběh samotného studia, které bylo původem Ruské, ale už v roce 2017 se začal Atomic Heart vyvíjet na Kypru. Na hře pracuje globální tým 130 vývojářů, kteří se nacházejí v Polsku, na Ukrajině, v Rakousku, Kazachstánu, Gruzii, Izraeli, Arménii, Spojených arabských emirátech, Srbsku a na Kypru. V různých fázích vývoje pomáhaly dodavatelské firmy – od umění až po zajištění kvality.

Atomic Heart vyjde 21. 2. 2023 pro PC, Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 5 a PlayStation 4. Ve stejný den bude titul dostupný v Game Passu.