Glen Schofield, tvůrce původního Dead Space a The Callisto Protocol, stále věří (nebo nevěří?), že hororová série má budoucnost. A i když už od Electronic Arts jednou slyšel „ne“, nechce se vzdát. Novou krev do žil mu vlila změna majitele EA. Vydavatelská společnost přechází do soukromých rukou.

Po této velké zprávě se znovu spojil s EA a navrhl jim pokračování Dead Space. Dokonce prohlásil, že by dokázal dát dohromady původní vývojářský tým a využít modely vytvořené studiem EA Motive pro remake z roku 2023. Celkově by na vývoji prý dokázal ušetřit 30 až 40 milionů dolarů.

„Mám několik nápadů, ale Dead Space 4 je ten, na který myslím nejčastěji,“ řekl Schofield během své prezentace na Gamescom Asia v Bangkoku, reportuje IGN. „EA teď změnilo vedení, tak jsem udělal pár telefonátů. Třeba to konečně vyjde.“

S ohledem na to, že ho dosud EA odmítala, zřejmě nebyl remake Dead Space tolik ziskový. Z toho důvodu by série potřeba nový směr, například rozšíření do jiných médií. Dle něj by Dead Space skvěle fungoval jako film či televizní seriál.

KRITIKA EA I ACTIVISIONU

Vypadá to, že ani další telefonát do EA nevyšel. V rozhovoru pro VGC se Glen Schofield totiž ostře pustil do Electronic Arts i Activisionu. Prohlásil, že v pokračování Dead Space už nedoufá.

„Ti, co EA kupují – například saúdský fond – co vlastně vědí o hrách?“ řekl Schofield. „Když se firma stane soukromou, začnou padat rozhodnutí typu ‚budeme dělat jen čtyři nebo pět velkých titulů‘. A to je přesně to, co slyším.“

Podle něj se tak dá čekat, že se EA zaměří výhradně na své největší a nejvýdělečnější značky, zatímco méně komerční série, jako právě Dead Space, zůstanou ležet ladem.

Schofield přiznává, že má k EA stále jistý respekt – přece jen mu právě tato společnost kdysi umožnila zrealizovat první Dead Space. Přesto nešetří kritikou: „Miluju EA, miluju, čím bývala. Ale to, co byli kdysi, už je pryč. Stejně jako u Activisionu – obě firmy už dávno daly, co mohly.“

Schofieldova reputace v herním průmyslu utrpěla po vydání The Callisto Protocol v roce 2022. Ambiciózní projekt, který měl být duchovním nástupcem Dead Space, sice zaujal vizuálem, ale kritici i hráči mu vytýkali průměrný gameplay, slabý příběh a technické problémy. Navíc Schofield krátce po vydání studio Striking Distance, které sám založil, opustil a hra se stala i komerčním zklamáním.