Na letošním Gamescomu jsme se dočkali oznámení, že nové pokračování milované hororové série Little Nightmares je již ve vývoji. Třetí díl by údajně měl vyjít již příští rok a mnohé fanoušky nadchnul multiplayerem, který bude zjevně nabízet. Stejně tak ovšem zarazil některé nadšence zprávou, že vývojáři Tarsier Studios, kteří stáli za vznikem prvního i druhého dílu, se jeho vývoje účastnit nebudou. Nedávno jsme na Gamescomu měli příležitost promluvit si se zástupci jak Bandai Namco, tak Supermassive Games a zeptat se jich na vše, co nás ohledně třetího dílu zajímalo.

MULTIPLAYER JE KONEČNĚ POTVRZEN, ALE NENÍ JEDINÝ

V rozhovoru s herní producentkou Coralie Feniello nám o novém pokračování řekla: „je pro nás opravdu důležité zachovat DNA Little Nightmares. To znamená některé prvky, které jsou pro nás stavebními pilíři. Jedná se například o temnotu, dystopické aspekty příběhu, ale také naději dětí. Bylo opravdu důležité, že jsme toto zachovali skrze změnu studia. Také jde o skutečnost, že jste dítě ve světě, který pro vás prostě není stvořený. Takže je tu spousta věcí, na které se soustředíme a také hodně odkazujeme na Little Nightmares 1 a 2.“

Little Nightmare 3 má být stejně jako jeho předchůdci logická plošinovka s hororovými prvky. Zatím jediným velkým rozdílem, které věrné fanoušky čeká, je pouze to, že do této nového hry vstoupí se znalostí světa, kterou nikdy dřív neměli. V srpnu tohoto roku totiž Bandai Namco vydalo šestidílný podcast The Sounds of Nightmares, ve kterém je pomocí hlavní hrdinky Noone vysvětleno, že světy Little Nightmares jsou ve skutečnosti dva.

„Opravdu jsme chtěli ukázat, že Little Nightmares má velký svět. V prvním díle jsme prozkoumali The Maw, v druhém Paycity a nyní zkoumáme další oblast Nikde, kterou je Spirála. Pomocí podcastu jsme odhalili, že existují dvě části světa. Tedy Nowhere - Nikde, kde se odehrávají noční můry - a Counties, Krajiny, kde je skutečný svět. Bylo pro nás opravdu důležité ukázat tuto variabilitu lokací a také na to jak v traileru, tak v oficiálních artech lehce teasujeme,“ pokračovala Coralie Feniello.

Další velká změna, která sérii čeká, je přítomnost hry pro více hráčů. Po multiplayeru prahnou fanouškové už od oznámení druhého dílu, který se původně tvářil, jako že by ho mohl obsahovat. Jak už ale víme, hráč neměl na výběr než se ujmout role Mona a Six měla na starost umělá inteligence. Tentokrát tomu tak nebude vždy.

„Naše postavy jsou Low a Alone. Jsou to dvě zcela nové postavy a my opravdu chceme, aby se Little Nightmares zaměřilo právě na ně. Low je dítě, které se už dlouho nachází v Nikde, což je místo nočních můr světa série, ale Low nikdy neztratil naději, že se jednoho dne vrátí domů. A Alone, to je kutil, miluje hledání tajemství. A také je to Lowova nejlepší kamarádka. Vztah těchto dvou postav je pro nás opravdu důležitý.“

Nemusíte se ovšem bát, že o samotě si již nezahrajete. Little Nightmares 3 bude nabízet hru jak pro jednoho hráče, tak i online kooperaci. Pokud tedy budete hrát sólo, budete si moci vybrat, zda chcete hrát za Low nebo Alone, a druhou postavu si vezme na starost umělá inteligence. Při hře více hráčů online s kamarádem se každý z vás ujme jedné ze dvou postav.

„Je pro nás opravdu důležité, abychom zachovali stejnou úroveň kvality zážitku jak pro jednoho, tak pro více hráčů. Je na hráči samotném, aby se rozhodl, jak chce hrát.“

S novými protagonisty musí samozřejmě přijít i noví antagonisti. Specificky navržená monstra byla vždy to, čím Little Nightmares vystupovalo z řady, tak nezbývá než doufat, že třetí díl nešlápne vedle. Bylo potvrzeno, že hra bude sledovat stejný recept jako dřívější díly – bude tedy obsahovat několik různých lokací a k nim vyladěná monstra. V traileru jsme přitom mohli vidět první z těchto příšer – obří panenku, na kterou upozorňovala i Coralie Feniello: „Každá nová lokace má specifického protivníka, který je vázán na své prostředí. Takže každé prostředí je, řekla bych, vytvořeno přímo pro svého antagonistu. Můžeme očekávat stejný typ nepřátel, jako je například Monster Baby. Takže každá oblast má jednoho velkého nepřítele, velkou příšeru, kterou teď nemůžeme prozradit, ale některé naznačujeme v traileru."

Co se změny vývojáře týče, Bandai Namco se očividně vůbec nebojí. Je přece jen pravda, že Supermassive Games pomáhali s tvorbou jak prvního, tak druhého dílu. V rozhovoru nás ujišťovali, že původní dva tituly dodatečně procházeli, aby se ujistili, že chápou, jakým způsobem jsou udělané a jakým způsobem můžou do světa Little Nightmares vnést svůj vlastní Supermassive games zážitek a herní prvky.

K tomu se vyjádřil i Wayne Garland, řežisér hry: „Tvorba jakékoliv hry je vždycky výzva. Ale neřekl bych, že jsme nervózní. Spíše se těšíme. Samozřejmě si bereme velkou inspiraci z tvorby Tarsier Studios, jsme fanoušky této série. Já osobně jsem si ty hry naprosto zamiloval. A ano, opět jen chci říct, že s Bandai [Namco] máme opravdu otevřený a kooperativní vztah, protože i oni mají hluboké znalosti o této franšíze. Jsme opravdu schopni spolupracovat a vnést do toho naše odborné znalosti, abychom pro hráče vytvořili, podle našeho názoru, autentický Little Nightmares zážitek.“