Magazín · Novinky · v pondělí 28. 6. 2021 09:00
Redfall je ve vývoji téměř čtyři roky a pomáhá s ním id Software
Před pár týdny jsme na tiskové konferenci Microsoftu a Bethesdy v rámci výstavy E3 byli svědky oznámení hry Redfall od Bethesdy a tvůrců Dishonored a Prey ze studia Arkane Studios. Jedná se o primárně kooperativní akci pro PC a Xbox Series X/S, v níž se v roli pestrých postav postavíme uměle vytvořeným upírům na území ostrovního města Redfall. O hře toho zatím oficiálně příliš nevíme, díky životopisům vývojářů jsme se však dočkali alespoň několika střípků ze zákulisí vývoje.
Přečtěte si také: Redfall od Arkane Studios slibuje kooperativní akci s upíry
Zajímavé kupříkladu je, že přestože je vydání Redfallu naplánováno na rok 2022, vývoj probíhal již v srpnu 2017, tedy těsně po vydání rozšíření Mooncrash pro Prey. Tuto skutečnost odhalil Francisco Cruz III. z Arkane, přesněji jeho životopis dostupný na serveru LinkedIn. Cruz zastával v Arkane Studios pozici senior level architect.
Na Redfallu se podílí také studio id Software, v němž vznikly legendy jako DOOM, Quake nebo Wolfenstein 3D. Dokazuje to životopis animátora Jeffa Sanity z id Software, který aktuálně pomáhá s animacemi pro Redfall. Což by nás však nemělo příliš překvapovat. Bethesda je dnes již velmi známá tím, že nechává svá studia vypomáhat s vývojem hry ostatních týmů.
id Software is assisting on Redfall. pic.twitter.com/rokmCvEhf4
— Timur222 (@bogorad222) June 25, 2021
Marketing Falloutu 4 kupříkladu kdysi využíval skutečnost, že vývojáři z id Software pomáhali Bethesdě Game Studios s laděním zbraní a mechanik střelby. Něco takového se samozřejmě může dít i tentokrát v souvislosti s Redfallem. Tvůrci The Evil Within z japonského studia Tango Gameworks zase podali pomocnou ruku při vývoji multiplayeru restartu série DOOM z roku 2016 a zaměstnanci MachineGames, zodpovědní za nejnovější tituly ze série Wolfenstein, spolupracovali na vzniku Skyrimu. A to ještě dřív, než bylo vůbec studio MachineGames oficiálně založeno, což jsme se dozvěděli teprve nedávno při posezení představitelů Bethesdy a Microsoftu.
Aby těch životopisů nebylo málo, uživatel Twitteru s přezdívkou Timur222, který upozornil i na ostatní informace, připomněl, že se již ke konci roku 2020 objevovaly životopisy zaměstnanců Arkane Studios hovořící o vzniku hry v enginu Unreal 4. S největší pravděpodobností tedy Redfall pohání právě Unreal Engine, nikoliv Void. Tato technologie vznikla modifikací enginu id Tech 5 a pohání Dishonored 2 a Dishonored: Death of the Outsider. V Arkane naposledy pracovali s Unrealem při vývoji prvního dílu Dishonored, tehdy šlo ale ještě o Unreal Engine 3.
Void Engine, který v době vydání Dishonored 2 proslul neuspokojivým a nedotaženým technickým stavem, pravděpodobně využívá také Deathloop, další chystaný projekt Arkane Studios. Ten má časovou konzolovou exkluzivitu pro PlayStation 5 a světlo světa by měl spatřit 14. 9. 2021 nejen na PS5, ale také na PC. Později určitě dorazí také na Xbox Series X/S, Bethesda však se Sony podepsala dohodu o exkluzivitě ještě před akvizicí Microsoftem. Na Deathloopu se také začalo pracovat v roce 2017.
Redfall vyjde v létě roku 2022 ve verzi pro PC a Xbox Series X/S. Již v den vydání bude hra dostupná v nabídce Game Passu.