Poslední finanční zpráva Electronic Arts ukazuje, proč se společnosti více zaměřují na dodatečné balíčky, mikrotransakce a free-to-play hry.

EA za fiskální rok 2021 (do dubna 2021) měla tržby 6,16 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 15 % a částka je o 600 milionů dolarů vyšší, než společnost předpokládala.

Přečtěte si také: Ubisoft bude klást důraz na špičkové bezplatné hry

Nás ale více zajímá, že pouze 26 % příjmů z uplynulého roku tvoří prémiové hry, a to jak z digitálních obchodů, tak z fyzických prodejů. Zbývajících 74 % pochází z live service a dalších zdrojů jako jsou DLC, mikrotransakce, předplatné a mobilní hry. Tyto příjmy mají meziroční nárůst o 28 %, zatímco příjmy z prodeje prémiových her se snížily o 10 %.

Přečtěte si také: Nový Battlefield vyjde také na PS4 a Xbox One

Největší část live service příjmů pramení z fotbalové série FIFA, respektive jejího módu Ultimate Team s prodejem kartiček. Ty navzdory kritice zaznamenaly meziroční nárůst o 16 %. Zahanbit se nenechala battle royale akce Apex Legends nebo The Sims 4 s řadou nových doplňků.

62 % prodaných her od EA bylo digitálně pro konzole PlayStation a Xbox, před rokem to bylo 49 %.

Co Electronic Arts chystá? Nyní se společnost zaměřuje na Knockout City a Mass Effect Legendary Edition. Největší důraz je ale kladen na konec roku, kdy vyjde nový Battlefield. V létě nesmíme zapomenout na tradiční sportovní tituly FIFA, NHL a Madden. Více se dozvíme v červenci na EA Play Live.