Kriticky velmi dobře přijatá expanze Shadow of the Erdtree pro Elden RIng se mezi komunitou aktuálně „těší“ menší kontroverzi. DLC na Steamu visí hodnocení 69 % a spousta negativních recenzí se opírá o přehnanou obtížnost.

Na to vývojáři zprvu reagovali poukázáním na nový levelovací systém exkluzivní pro DLC. Fragmenty, které můžete průběžně nacházet na nové mapě, lze poté vyměnit za permanentní vylepšení statistik, dokud se v DLC nacházíte.

Nyní pro hru vyšla nová aktualizace, která fungování této mechaniky lehce upravuje. Jinými slovy mění křivku, která určuje, nakolik silná vylepšení statistik budou. Pro první polovinu možných vylepšení se jejich síla zvyšuje, zatímco druhá polovina je nyní „více graduální“. Bonus z finálního vylepšení, které lze získat, je také zvýšen.

Ačkoliv to může část problémů řešit, osobně si myslím, že velký vliv to mít nebude. Důvod je totiž prostý. Ačkoliv je expanze určitě náročná, pokud dostatečně prozkoumáváte novou lokaci, sbíráte tyto fragmenty a používáte je, neměly by s obtížností být tak zásadní problémy, které lidi aktuálně avizují. Naopak pokud tyto fragmenty takřka ignorujete, to, že jsou nyní silnější, vám nevyřeší základní problém obtížnosti expanze. Maximálně je lehce zmírní. Ale mám pochybnosti, že to bude stačit k převážení názoru komunity.

Vývojáři s novým patchem také reagují na stížnosti s optimalizací. Prý existoval ve hře bug, který automaticky zapnul položku ray-tacingu (týká se jenom PC verze). FromSoftware hráče urguje, aby se podívali do nastavení grafiky a ujistili se, že položka je vypnutá, pokud mají s optimalizací problém.