Pro PC a Xbox Series X/S verze Starfieldu vyšla nová aktualizace. Do PC verze přidává dlouho očekávanou podporu DLSS, zatímco na všech platformách vylepšuje hru, odstraňuje chyby a zpříjemňuje hraní.

Technologie DLSS Super Resolution, Deep Learning Anti-aliasing (DLAA), Nvidia Reflex Low Latency a DLSS Frame Generation od Nvidie byly dlouho testovány. Testy dopadly zdá se dobře a majitelé grafických karet GeForce si mohou konečně těchto vymožeností užívat nejen na Steamu, kde se testovalo, ale také na Microsoft Store (včetně verze v PC Game Passu).

Součástí aktualizace s označením 1.8.86 jsou také posuvníky jasu a kontrastu. Nastavit si můžete HDR na podporovaných obrazovkách. Kromě toho vývojáři z Bethesda Game Studios vylepšili výkon hry, grafiku a hratelnost, stejně tak opravili různé problémy.

Z čeho hráči mají ještě radost, tak je možnost vypít pití a sníst jídlo, které ve světě najdete, aniž byste museli klikat na inventář.

Poslední uživatelské recenze na Steamu jsou negativní a Starfield má na Steamu smíšené hodnocení. V posledních 30 dnech bylo napsáno téměř 6000 recenzí. Z toho pouze 48 % je kladných. Podle fanoušků Starfield postrádá kouzlo her Bethesdy.

„Nikdy v životě by mě nenapadlo, že dám negativní hodnocení hře od Bethesdy. Kouzlo jejich her spočívá v tom, že se cítíte velcí ve velkém světě. Tady se cítíte malí v malém světě, který si na velký jen hraje. Ten kouzelný pocit, že můžete jít kamkoli, být kýmkoli, dělat cokoli chcete, vybrat si jakoukoli stranu..... je pryč,“ napsal jeden nespokojený hráč na Steamu v uživatelských recenzích.

Zástupce Bethesdy na něj reagoval a doporučil mu vytvořit si novou postavu s odlišnými vlastnostmi. Díky tomu má mít pocit, že hraje úplně jinou hru. Také tvrdí, že Starfield je velmi rozsáhlý a i po stovkách hodin hraní bude objevovat stále něco nového. Hráči ale ještě vadí četné načítací obrazovky.

V Bethesdě se hodlají Starfieldu nadále věnovat, Todd Howard v rozhovoru pro Wired uvedl, že většina studia stále pracuje na Starfieldu. Celkem má Bethesda Game Studios 450 členů a asi 250 z nich se stále soustředí na Starfield. Předpokládá se, že velká část zbytku vyvíjí The Elder Scrolls 6. Takže v budoucnu můžeme čekat nejen dříve slibované nástroje pro modifikace, ale také další opravy a vylepšení. Nehledě na příběhové rozšíření Shattered Space.