Magazín · Novinky · v pátek 2. 7. 2021 10:02
Pátá aktualizace Microsoft Flight Simulatoru má výrazně zlepšit herní zážitek
Vývojáři hry Microsoft Flight Simulator v posledních týdnech a měsících pracovali nejen na Xbox Series X/S verzi, ale také na vylepšení té pro počítače. Během nedávné E3 2021 byl zveřejněn Nordics World Update, díky němuž jsou lety nad Skandinávií a Finskem mnohem hezčí. Již tento měsíc se hráči mohou těšit na další aktualizaci. Tentokrát sice nedojde k žádnému vizuálnímu vylepšení mapy, ale letecký simulátor učiní obrovský výkonnostní skok kupředu.
Přečtěte si také: Krvelační nemrtví a nové gameplay záběry z Dying Light 2
Než se na tuhle novinku podíváme detailněji, tak ještě jedna čerstvá zpráva. Xbox Series X/S verze Microsoft Flight Simulatoru bude mít stejný obsah jako PC verze. Díky tomu bude možný cross-play a cross-save.
Co se výkonu týče, studio Asobo cílí na stabilních 30 snímků za sekundu, ale je možné využít proměnlivou snímkovou frekvenci, kde záleží na konkrétních situacích. V závislosti na nich se dostanete až na 60 snímků za sekundu. Xbox Series X bude schopen dosáhnout rozlišení 4K, zatímco na Series S se musíte spokojit s rozlišením 1080p. Vývojáři současně testují Xbox One verzi prostřednictvím xCloudu.
Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X/S vyjde 27. 7. letošního roku.
DVOJNÁSOBNÝ POČET SNÍMKŮ S PÁTOU AKTUALIZACÍ
V pořadí pátá velká aktualizace slibuje až dvojnásobný počet snímků za sekundu. Generální ředitel studia Asobo, Sebastian Wloch, pro srovnání výkonu použil vlastní počítač vybavený procesorem Intel Core i7 9700K a grafickou kartou Nvidia GeForce RTX 2060 Super. Jde tedy o solidní sestavu střední třídy.
Hra běžela v rozlišení 4K v nastavení Ultra, ale škálování rozlišení bylo na nízkých 40 %. Při své ukázce letěl nad newyorskou čtvrtí Manhattan, která je kvůli husté zástavbě náročná na hardware. Se současnou čtvrtou aktualizací dosáhl Wloch v průměru na 30 snímků za sekundu. Když let zopakovat s novou verzí hry, počet snímků se zdvojnásobil až na 60 za sekundu - v nejnáročnějších oblastech to bylo něco málo přes 50 snímků za sekundu. Přitom ještě nebyla povolena podpora DirectX 12, jež také do Microsoft Flight Simulatoru dorazí.
Na test se můžete podívat v tomhle videu:
LEPŠÍ VYUŽITÍ GRAFICKÉ KARTY
Fanoušci a hráči, co mají v Microsoft Flight Simulatoru nalétané desítky až stovky hodin, si všimnou, že při testu s pátou aktualizací nebylo patrné drobné trhání obrazu. Studio Asobo totiž zapracovalo na tom, aby hra lépe využívala výkon grafické karty a nespoléhala se tolik na procesor. V aktuální verzi hra využívá 100 % CPU a pouze 75 % GPU. S pátou aktualizací se tyto hodnoty obrátí.
Tak uvidíme. Aktualizace se očekává koncem měsíce.
Vývojáři slibují další zlepšení optimalizace a mezitím chystají další World Update. Ten se tentokrát zaměří na vylepšení Německa, Rakouska a Švýcarska. Tvůrci kladli důraz na několik orientačních bodů, včetně hradů, stadionů a dalších. Co se letišť týče, tak přidány budou Lübeck (EDHL), Klagenfurt (LOWK) a St. Gallen – Altenrhein (LSZR). Součástí updatu, který dorazí koncem srpna, bude i letadlo Junkers Ju 52. Kromě toho chce Asobo do konce roku vylepšit země na jižní polokouli.