V posledních letech začalo zdánlivě nedotknutelný post platformy Steam ohrožovat hned několik dalších obchodů. Jmenovitě například GOG.com, který však představuje dlouhodobý hráčský evergreen a to „menší“ z mnoha zel. Nenáviděného otloukánka Epic Games Store, který si pro sebe během minulého roku uzmul hned několik exkluzivních titulů, a který zároveň v současnosti zažívá nebývalý rozmach, pak snad netřeba zmiňovat.

V závislosti na vaší interpretaci pak tato zdravá či nechtěná konkurence představuje lákadlo pro mnoho vývojářů, kteří se chtějí, minimálně částečně, od Steamu odpoutat a svoji tvorbu tak přesunout k jiným distributorům.

K nim se nyní podle všeho přidává i studio Paradox Interactive, které nyní své tituly zkouší prodávat mimo Steam. K tomu se ostatně ve výroční zprávě z minulého roku vyjádřila i CEO společnosti Ebba Ljungerd, která zdůraznila, že Steam pro Paradox byl a nadále zůstává významným distribučním kanálem.

Přesto ale ve zprávě, kterou si můžete přečíst zde, zmiňuje:

 „VÍME, ŽE SE CHOVÁNÍ HRÁČŮ POSTUPNĚ MĚNÍ. PROTO JE PRO NÁS DŮLEŽITÉ NEUSTÁLE ZKOUŠET NOVÉ DISTRIBUČNÍ KANÁLY.“

EBBA LJUNGERD, CEO PARADOX ENTERTAINMENT

Paradox tak zřejmě nechce být závislý pouze na Steamu. I proto se Stellaris, čtvrté Hearts of Iron a Europa Universalis už minulý rok objevily v PC verzi Xbox Game Passu, následovány early access verzí Surviving the Aftermath, kterou jste mohli najít na EGS.

Rozhodnutí studia by tak mohlo značně ovlivnit některé z jeho titulů, které vyjdou již letos. Konkrétně by se mělo jednat o třetí Crusader Kings, Vampire- the Masquerade: Bloodlines 2, Empire of Sin a plnou verzi Surviving the Aftermath.

Uvidíme, jak se nakonec tento odvážný krok Paradoxu vyplatí. Vývojáři si zatím na špatné finanční výsledky stěžovat nemohou, a tak si takový tah ve výsledku můžou dovolit. A to i díky značně pozitivní spolupráci s rozsáhlou komunitou.