To, co se ještě před pár lety zdálo nemyslitelné, se stalo skutečností. Po Forze na PlayStation dorazí i Halo. Microsoft během akce Halo World Championship 2025 oznámil Halo: Campaign Evolved, kompletní remake prvního dílu slavné sci-fi série. Hra vyjde nejen na PC a Xbox Series X/S, ale také na PS5.

Remake poběží na Unreal Enginu 5 a slibuje moderní grafiku, detailnější prostředí, přepracované filmečky a pohodlnější ovládání. Studio Halo Games navíc přidává i něco navíc – tři zcela nové mise, které rozšiřují děj před hlavní kampaní.

Tvůrci zdůrazňují, že příběh zůstane věrný originálu: po havárii na tajemném prstenci Halo musí Master Chief společně s Cortanou čelit nepřátelskému Prstenu a odhalit temné tajemství, které by mohlo ohrozit celou galaxii. Novinkou je však možnost zahrát si kampaň až ve čtyřech hráčích, a to buď online, nebo na rozdělené obrazovce. Samozřejmostí je cross-play a možnost sdílet uložení pozice napříč platformami.

Co naopak bude chybět, tak je PvP multiplayer. Halo: Campaign Evolved se totiž zaměřuje čistě na příběhovou složku. Každou misi však půjde znovu spustit s různými mody obtížnosti, náhodnými nepřáteli a výzbrojí, takže zábava jen tak nekončí. Tvůrci také přepracovali některé lokace, aby podpořili průzkum, a celou hudební stopu i dabing hlavních postav nahráli zcela znovu.

Halo: Campaign Evolved se chystá na příští rok, kdy Xbox společně s Halo slaví 25. výročí. A vypadá to, že je tohle teprve začátek.

„Je to obrovská věc. Trvalo to dlouho, ale jsme nadšení, že můžeme přivítat nové hráče, kteří se do Halo zamilují stejně jako my před 24 lety. Začíná nová éra – Halo odteď patří i na PlayStation,“ prohlásil komunitní ředitel Halo Games Brian Jarrad v tričku s logem PlayStationu během živého přenosu. Vše nasvědčuje tomu, že na PS5 dorazí další díly, včetně toho zbrusu nového, co je ve vývoji.

Podle Damona Conna, výkonného producenta Halo Studios, je vstup série na platformu Sony „neuvěřitelnou příležitostí“. Dodal, že vydání na všech hlavních platformách současně – Xbox, PC, Steam i PlayStation – je ideálním způsobem, jak oslavit 25. výročí Halo.

Rozšíření Halo mimo Xbox je zatím nejvýraznějším krokem Microsoftu v jeho přechodu na model multiplatformního vydávání her. Všechno začalo už v roce 2024, kdy Phil Spencer oznámil, že několik menších titulů z Xboxu – Pentiment, Hi-Fi Rush, Sea of Thieves a Grounded – zamíří i na konkurenční konzole. Tehdy Spencer tvrdil, že nejde o změnu strategie exkluzivit.

Jenže realita se rychle změnila. Krátce poté, co generální ředitel Microsoftu Satya Nadella přiznal, že multiplatformní přístup přináší výsledky, začaly se na PlayStation objevovat další donedávna exkluzivní značky. Mezi nimi například Indiana Jones and the Great Circle, Forza Horizon 5 či Gears of War: Reloaded.

Nedávno se i prezidentka Xboxu Sarah Bond vyjádřila, že koncept exkluzivních her považuje za „zastaralý“. Pro Microsoft jde navíc o logický krok – prodeje konzolí Xbox zaostávají za PlayStationem, a firma je podle zákulisních informací pod tlakem zvyšovat zisk a snižovat náklady. A podle nejnovějších zpráv Microsoft požaduje po Xbox divizi vyšší zisky.