Magazín · Novinky · ve středu 6. 11. 2019 10:45
Overwatch 2 je odlišné pokračování, za které museli vývojáři bojovat
Kdyby se před zahájením BlizzConu neobjevily úniky, byli bychom z Overwatch 2 mnohem více nadšeni. Myslí si to i šéf vývoje Jeff Kaplan, pro něhož jsou úniky otravující a demoralizující. Podle jeho slov mají úniky větší dopad na týmovou morálku než cokoli jiného. „Je to extrémně demoralizující. Ztratíte veškeré nadšení,“ řekl Kaplan s tím, že nejhorší je, když unikne pouze část informací a hráči s novináři nemají všechny informace a kontext, aby pochopili jejich záměr.
Ve studiu tak museli řešit menší krizi, která byla i před samotným konceptem hry. Jeff Kaplan a další lidé v týmu museli přesvědčit vedení Blizzardu, že záměr na odlišné pokračování dává v případě Overwatch smysl. Tvůrci nechtěli odříznou hráče jedničky. Proto dojde nejen k přenesení pokroku a získaných skinů a dalších věcí, ale také k aktualizaci prvního dílu o všechen PvP obsah, včetně nových hrdinů, map a herních režimů. Proč tedy vzniká druhý díl? Do Overwatch 2 bude Blizzard lákat hráče skrz PvE, což jsou kooperativní příběhové mise, v nichž budete po boku dalších hráčů bojovat proti umělé inteligenci protivníků.
Je to zvláštní situace, když si vezmeme, že Activision každý rok vydává nové Call of Duty. PvE mohl být klidně pouze placenou aktualizací pro první Overwatch. Hra běží na stejném enginu (je akorát vylepšen). Jinými slovy se tým Kaplana nechtěl držet tradičního pojetí pokračování a nemyslet na komunitu. Třeba to časem dojde i dalším společnostem, že mohou propojit své verze her a udělat radost hráčům.
Blizzard myslí na budoucnost. Kdyby bylo Overwatch 2 standardním pokračováním, má peníze hned po vydání hry, ale odříznul by hráče Overwatch 1, nechal je vyhladovět a donutil je, aby si koupili druhý díl, což Kaplan nechtěl.
„Podle mého názoru by to nebyla správná cesta. Vždy se snažíme řešit věci z pohledu hráče na prvním místě. Mám opravdu štěstí, že pracuji s mnoha úžasnými lidmi, kteří jsou ochotni abychom takhle moc riskovali. Dívají se na věci jinak,“ nechal se slyšet Kaplan pro Kotaku.
„Podobné problémy řešili i v době vývoje prvního dílu. „Zahrnout všechny budoucí hrdiny a všechny připravované mapy do bezplatných aktualizací bylo tehdy neslýchané, ale stáli jsme si za tím, že je to správné pro hráče,“ vzpomněl si Kaplan na vývoj prvního Overwatch, kdy také stáli před velkou výzvou, ale i ta se vyplatila.
Pokud vás zajímá datum vydání, tak to v současné době není stanoveno. Jeff Kaplan uvedl, že kladou důraz na kvalitu hry a nevědí, kdy Overwatch 2 vyjde. Letos to nebude, to je jisté. Stejně tak je jisté, že se Overwatch 2 objeví na příštím BlizzConu, což může naznačovat datum vydání krátce po něm, případně v roce 2021.
Overwatch 2 je ve vývoji pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Je dost pravděpodobné, že dorazí i vylepšené verze pro PlayStation 5 a Xbox Project Scarlett.
Přečtěte si článek se souhrnem z BlizzConu 2019.