PlayStation 5 exkluzivita Returnal za omezené ukládání schytala kritiku a vývojáři museli vysvětlovat, že takhle zkrátka funguje zážitek směřován na hardcore hráče. Podobné omezení nyní plánují tvůrci série Dishonored a Prey u své nadcházející first-person akci Deathloop.

Během AMA na Discordu se potvrdilo to, co mnozí fanoušci tušili. V Deathloopu budete mít k dispozici pouze jeden slot pro uložení hry. Ten se bude automaticky aktualizovat podle vašeho postupu. Nebude žádná možnost hru ručně uložit, natož si vytvořit nový slot, abyste mohli vyzkoušet jiný postup a v případě selhání se vrátit.

Vzhledem k tomu, že se Deathloop odehrává v časové smyčce, tak rozhodnutí vývojářů dává smysl. Smrt je součástí zážitku a pokud chcete vyzkoušet jiný postup, tak můžete po smrti v další den. Bohužel se na to váže ztracený progres v případě, kdy vám vypadne proud, případně musíte rychle odejít pryč. Pokud budete uprostřed mise, tak ztratíte vše, co jste během ní získali (kořist, znalosti, aktivované úkoly) a po návratu se automaticky vrátíte na začátek dané mise.

„Nechceme, aby se hráči vyhýbali tomu, co je podstatnou součástí DNA Deathloopu, nebo aby o to přišli. Ale nenechali jsme hráče s prázdnýma rukama. Hlavní hrdina Colt má speciální schopnost Reprise, která mu umožňuje smrti (nějakým způsobem) uniknout,“ vzkazují vývojáři.

To vše jsou důvody, proč titul bude postrádat nastavení obtížnosti. Místo toho bude adaptivní obtížnost – hra bude těžší nebo lehčí v závislosti na tom, jak dobrý hráč je. Čím více budete hrát, tím budou NPC přesnější, agresivnější a rychleji reagovat.

Co se PvP multiplayeru týče, tak systém bude přiřazovat hráče s podobnými dovednostmi. Deathloop totiž nemůžeme považovat za klasickou first-person střílečku, nýbrž za roguelike.

Deathloop dorazí 14. 9. 2021 na PC a PlayStation 5. Sony má roční konzolovou exkluzivitu. Poté může titul vyjít na Xbox Series X/S.