Krátce před vydáním hry Amnesia: The Bunker spatřil světlo světa první ze tří deníčků vývojářů. Kreativní ředitel Fredrik Olsson se v něm zaměřil na tři klíčové aspekty – experimentování, možnosti obtížnosti a znovuhratelnost. Ty dělají ze hry nezapomenutelný zážitek.

Amnesia: The Bunker je navržena tak, aby hráče nedržela za ruku. Místo toho má hráče nutit experimentovat s dostupnými prostředky a snažit se přežít.

Chcete nalít trochu benzínu k sudu a zapálit ho, aby vyletěl do povětří? Klidně do toho jděte. Na druhou stranu byste si ale měli dobře rozmyslet, na co dostupné zdroje použijete. V podstatě jde o obtížný titul, jenž se inspiroval imerzními simulacemi.

K dispozici budou tři standardní úrovně obtížnosti. Jejich cílem je, aby si dobrodružství v bunkru z první světové války mohl zahrát každý, aniž by byl zážitkem frustrován. Každá obtížnost upravuje, jak dlouho poběží centrální generátor po doplnění paliva (poskytuje osvětlení), kolik paliva najdete, jak agresivní bude monstrum, kolik surovin budete mít k dispozici nebo počet lamp k uložení hry.

Vývojáři doporučují hrát na normální obtížnost, kdy jsou jednotlivé věci vyvážené. Je ale pravděpodobné, že i při ní několikrát zemřete. Při zvolení těžké obtížnosti bude hra vyžadovat větší kreativitu. V budoucnu bude přidána ještě těžší obtížnost nazvaná Shellshocked a Custom Mode, tedy možnost si vše upravit dle sebe.

Posledním klíčovým aspektem je znovuhratelnost. Příšera nemá žádné skripty a bude dynamicky reagovat na činy hráče, jako je spouštění pasti nebo použití baterky. Jak jsme mohli vidět v předchozích videí, monstrum budou přitahovat zvuky, například výstřel, výbuch...

Znovuhratelnost podporuje také náhodné rozmístění zdrojů, kódů, psích známek a dalších předmětů a pastí, včetně jejich typu. Jednou se vám může stát, že zapalovač a plynovou masku najdete dříve, jindy mnohem později.

Amnesia: The Bunker vyjde 6. 6. letošního roku na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S a Xbox One. Ve stejný den bude hra dostupná v předplatném Game Pass pro PC, konzole a cloud.