Magazín · Novinky · v pondělí 26. 9. 2022 10:35
O herní délce a využití DualSense v A Plague Tale: Requiem
Vydat A Plague Tale: Requiem v říjnu svědčí o ambicích vývojářského celku z Asaba, který si udělal skvělé jméno po vydání A Plague Tale: Innocence v roce 2019 a následné práci na Microsoft Flight Simulatoru.
A Plague Tale: Requiem je zážitek pro jednoho hráče, hra bude mít rozsáhlejší lokace, ale současně si zachová lineární příběh. Z toho důvodu je dobré vědět, na kolik hodin tohle dobrodružství vlastně bude.
Vedoucí designér Kevin Pinson má dobrou zprávu, druhý díl může být až dvakrát delší než ten první. Ten bylo možné dohrát za 9 až 10 hodin. U A Plague Tale: Requiem máme čekat minimálně 15 hodin. Když nebudeme příliš spěchat, může to být až 18 hodin.
Pinson v rozhovoru pro časopis PLAY vysvětlil, že místo délky se ve studiu zaměřili především na tempo hry. Zároveň nechtěli žádnou zbytečnou vycpávku.
„Důležité je pro nás tempo, nemáme žádné výplně, nesnažíme se příběh zbytečně prodlužovat. Náš vydavatel, společnost Focus Entertainment, nás podpořil v tom, abychom si zvolili délku hry a příběh, který chceme vyprávět,“ uvedl Pinson s tím, že při návrhu nebrali v úvahu počet hodin. Na hře pracuje 70členný tým.
Pokud někoho trápí, že A Plague Tale: Requiem nevyjde na PS4 a Xbox One, tak Pinson v rozhovoru vysvětluje, že výkon nové generace konzolí jim umožnil nejen větší množství krys, ale vytvořit celkově větší hru s větším množstvím dynamických světel.
Už v jedničce bylo světlo důležité, protože drželo krysy dál od Amicie. V pokračování je tenhle aspekt rozšířen o použití dehtu. Když ho hodíte do ohně, tak látka na určitou dobu zvětší poloměr plamene a vy takto můžete zahnat krysy a dostat se do dříve nepřístupných míst.
Díky zaměření na next-gen se mohli vývojáři více věnovat výhodám jednotlivých platforem. U PlayStationu 5 kladou důraz na lepší využití haptické odezvy, kterou si vyzkoušeli při PS5 portu prvního dílu. Haptická odezva má umožnit pocítit mezi prsty mučivý pocit, že jste obklopeni krysami. Speciální vibrace jsou využívány také pro zvuky z krajiny a fyzickou stránku prostředí. Obojí je ve hře hodně důležité.
Pokud si nedokážete představit, co tím přesně designér myslí, tak dle mého přes vibrace pocítíme, po jakém povrchu jdeme/běžíme, stejně tak kupříkladu sílu, kterou je potřeba vyvinout pro odtlačení nějaké překážky.
PŮVODNĚ NEBYLO POKRAČOVÁNÍ V PLÁNU
Tohle fanoušci A Plague Tale: Innocence neuslyší rádi, původně ve studiu Asobo neuvažovali o pokračování. Soustředili se na to, aby se první hra stala hitem. Otevřený konec byl prý pouze součástí DNA příběhu o moru, nechtěli obvyklý happy end, kde je vše vyřešeno. Za tohle rozhodnutí jsou dnes rádi, protože šlo o dobrý výchozí bod pro práci na pokračování, kde se mohou zaměřit na osudy postav.
Při vývoji druhého dílu si vývojáři vzali k srdci zpětnou vazbu, kterou od hráčů a kritiků dostali. Chtěli se poučit a rozhodnout se, co vylepší a co udělají jinak.
Zda se jim to povedlo, to zjistíme už brzy. A Plague Tale: Requiem vyjde 18. 10. tohoto roku na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch (přes cloud). Ve hře budou české titulky a v den vydání bude součástí předplatného Game Pass.