Mnoho hráčů vystrašilo prohlášení Todda Howarda z Bethesdy, že ve Starfieldu bude přes 1000 planet ve více než 100 soustavách. Nejeden si vzpomněl na průšvih s generovaným obsahem v No Man's Sky. Známý videoherní designér, režisér a producent nyní svá slova koriguje s tím, že jde především o vedlejší obsah, který hráči nemusí vůbec využít.

Příběhová linka Starfieldu je přibližně na 30 až 40 hodin. Dle Howarda je to způsobeno větším počtem úkolů než v jiných hrách Bethesdy. Ve srovnání s The Elder Scrolls V: Skyrim nebo Falloutem 4 má být ve Starfieldu zhruba o 20 procent více úkolů.

Během hlavního příběhu není nutné prozkoumávat stovky procedurálně generovaných nebeských těles. Místo toho jde o další možnost, jak ve Starfieldu strávit více času.

„Ve Starfieldu máme spoustu procedurálních systémů, ale chci zdůraznit, že to pro naše hry není nic nového," říká Howard v rozhovoru pro IGN. Druhým dechem dodává, že procedurální systémy využívali i ve Skyrimu.

Co by nás ale mělo uklidnit, tak je tvrzení, že pro Starfield ručně vytvořili více obsahu než u kterékoli jiné hry od Bethesdy. Pro tvůrce bylo důležité, aby odlišili hlavní a vedlejší, procedurálně generovaný obsah. Máme to při hraní poznat a vědět například, že tohle je pouze planeta, kde najdeme nějaké zdroje, ale žádný úkol.

V Bethesdě prý akorát chtějí dát hráčům svobodu, svobodu rozhodovat se, kam se v dalekém vesmíru podívají. To platí také o tom, co budou dělat. Když se vám kupříkladu bude líbit nějaká chudá planeta, klidně si tam můžete zaletět a postavit si tam svou základnu.

Také máme očekávat, že tyhle procedurálně generované vedlejší planety budou často nezajímavá masa kamení nebo ledu. Je to tak i ve skutečnosti. Některé pak může zamrzet, že na rozdíl od No Man’s Sky nebude možné plynule přejít z vesmíru na přistání na planetě.

Každopádně, ve hře najdeme čtyři hlavní města. Jedním z nich je New Atlantis, jež má být dosud největší metropole, kterou v Bethesdě vytvořili.

Pokud se těšíte na vesmírné souboje, tak ty mají být jedinečné, přičemž inspirované jsou hrami FTL a MechWarrior.

Nebude chybět ani abordáž (útok na posádku plavidla soupeře na jejich palubě), která bude zahrnovat krádeže nepřátelských lodí.

Tak co, líbí se vám Starfield? Vyjde v první polovině příštího roku na PC a Xbox Series X/S. Ve stejný den bude součástí předplatného Game Pass.

FALLOUT 5 ZNOVU POTVRZEN

Tohle si zaslouží pouze krátkou novinku. Todd Howard znovu potvrdil Fallout 5. Než se ale začnete radovat, tak na něj dojde řada až po Starfieldu a The Elder Scrolls 6. Druhá jmenovaná hra je v raných fázích vývoje, konkrétně v předprodukci.

To znamená, že si na Fallout 5 ještě dlouho, dlouho počkáme. Howard dříve uvedl, že práce na Starfieldu začaly v roce 2015, což znamená, že v době vydání bude hra ve vývoji více než 7 let. Pokud to takhle bude i u The Elder Scrolls 6, tak Fallout 5 může vyjít klidně až za 10 let.