Far Cry společně s dalšími značkami Ubisoftu doplatil na stejnou šablonu, která se hráčům a recenzentům postupně přejedla. Nové Far Cry by ale mohlo být v lecčem odlišné a přinést do série tolik důležitý svěží vítr.

Far Cry 7 má být interně označováno jako Project Blackbird a studio Ubisoft Montreal ho vytváří na Snowdrop enginu. Tato technologie od Massive Entertainment byla původně vytvořena pro The Division, postupně se dostala do Switch exkluzivity Mario + Rabbids Kingdom Battle, The Settlers: New Allies a jsou v ní vytvářeny i hry XDefiant, Star Wars Outlaws, Splinter Cell Remake nebo The Division Heartland. Snowdrop se tak potichu stává primárním enginem Ubisoftu.

Každopádně, nové Far Cry má být uvedeno na trh na podzim 2025. Titul je tedy ještě poměrně daleko, přesto Tom Henderson ze serveru Insider Gaming získal od důvěryhodných zdrojů zajímavé detaily.

Podle těchto zdrojů má mít nové Far Cry nelineární a dynamický příběh. Ocitnout se máme v roli někoho, kdo se snaží zachránit svou rodinu. Tahle rodina má být bohatá a její členy unesla konspirační skupina známá jako Sons of Truth (Synové pravdy). To bychom tedy měli takovou klasickou zápletku, kdy musíme někoho zachránit a bojovat proti různým šílencům. Změna konceptu Far Cry přichází s neobvyklým systémem vztahující se k herní době, neboť na záchranu rodiny máme mít pouze omezený čas.

Limit závodu s časem má být v současné době stanoven na 72 hodin ve hře, což má odpovídat 24 hodin v reálném čase. Stopky se zastaví vždy, když hráč vstoupí do jednoho z bezpečných úkrytů. Takže není problém si hru uložit a vrátit se k ní později. Kdyby to bylo na jeden zátah, tak to by byla sebevražda.

Cílem hry má být zachránit všechny členy rodiny. Pořadí záchrany záleží na každém hráči (v tom je ten nelineární a dynamický příběh), ovšem v průběhu vašeho snažení mohou někteří zemřít. S ohledem na tuto skutečnost bude důležité získat správné informace, například novou metodou v podobě vyslýchání. Asi to nebude jenom o tom, že zmáčknete tlačítko a bude čekat, co dotyčný vykecá. Někdy totiž nepřítel má prozradit polohu uneseného člena rodiny, jindy může lhát, mlčet, případně se dokonce pokusit o útěk.

Tohle nezní vůbec špatně. Je nutné myslet na to, že jde o neoficiální informace. A pokud má hra vyjít opravdu až za dva roky, tak se do té doby může ještě hodně změnit. Zní to ale přinejmenším zajímavě. S ohledem na tyto detaily by se dalo mluvit o inspiraci v roguelite žánru, například v časové smyčce v Deathloopu od Arkane, tvůrců Dishonored a Prey.

Podle Hendersona můžeme z hlavy vymazat spekulace z léta. Tedy zapomenout na Far Cry: Rise odehrávající se na fiktivním tropickém ostrově, který se nachází ve "Žlutém moři vedle Koreje". Tyhle drby pocházely z čínského fóra 4channel.