Série Far Cry od prvního dílu prošla velkými změnami. Posledním dílům ale chyběl pevný základ, docházela jim šťáva a stávaly se „přepálené“. V Ubisoftu si to zdá se uvědomují, protože od dvou nových Far Cry chtějí, aby byly výrazně lepší s cílem zaujmout hráče.

Tom Henderson z Insider Gaming tvrdí, že jsou projekty vyvíjeny pod kódovými názvy Blackbird a Maverick v enginu Snowdrop, zatímco ty předešlé jsou stavěny na enginu Dunia. Na obou pracují zejména ve studiu Ubisoft Montreal.

Blackbird je plnohodnotný příběhový díl, ve kterém hlavní hrdina musí zachránit svou rodinu unesenou konspiračním kultem, jenž prováděl halucinogenní experimenty na zvířatech a dětech. Na záchranu rodiny má mít hráč 24 hodin v reálném životě (72 hodin ve hře). Časový limit bude možné sledovat na hodinkách na zápěstí. Pokud jste se těšili ze spekulací, že hlavního hrdinu si zahraje Cillian Murphy, tak tuhle informaci Henderson vyvrátil.

Maverick má být extrakční střílečka zasazená do aljašské divočiny, kde hráči bojují o přežití mezi sebou, se zvířaty a s drsným počasím. Změna enginu měla umožnit vývojářům se výrazně posunout, nejen z pohledu grafiky, ale také co se týče systému pohybu (taktický běh, skluzy a šplhání). Dle Hendersona oba projekty toho hodně sdílejí, což je pochopitelné. Výjimkou má být lootovací systém Mavericku, protože by v případě příběhové hry nedával smysl.

Interně má být studio Ubisoft Montreal a jeho podpůrné týmy ohledně Blackbirdu optimističtí, ale panují obavy, jak dopadne Maverick. V poslední době můžeme vidět, že i zajímavé live service tituly mají problémy dlouhodobě uspět. Ubisoft se o tom sám přesvědčil s XDefiant. Z toho důvodu nechce francouzská vydavatelská společnost nic podcenit a měla tvůrcům dopřát více času. Původně měly obě hry Far Cry dorazit v roce 2025, teď byly interně odsunuty na rok 2026.