Srovnání reality a hry odkrývá, jaký smysl pro detail mají vývojáři. Často na taková srovnání koukáme s otevřenou pusou. V případě Grand Theft Auto VI to ale vypadá, že v Rockstar Games hodlají věrohodnost posunout na novou úroveň a přinést vskutku uvěřitelný a živoucí svět.

Sam Houser, zakladatel Rockstar Games, při představení GTA 6 poznamenal, že pokračují ve snaze posouvat hranice možností vysoce pohlcujících, příběhově otevřených zážitků. Každý, kdo hrál Red Dead Redemption 2, tak mi dá jistě za pravdu, že svět byl podmanivý a hra překvapila nejen živoucím světem, ale také aktivitami a charakterem postav. Právě nejrůznější interakce gangu v táborech a náhodné události v herním světě jsou něco, co westernovou akci vyšvihlo nad páté Grand Theft Auto a konkurenci. Tohle všechno budou chtít tvůrci zužitkovat v šestém GTA a posunout to ještě dál.

Grand Theft Auto VI nás zavede do známého Vice City inspirované Miami na Floridě a jeho okolí. Ve hře je Florida přejmenována na stát Leonida a údajně zahrne tři velká města a několik menších měst. Od vydání GTA: Vice City s Tommym Vercettim uplynula věčnost, technologie se posunuly, což je krásně vidět na fanouškovském porovnání.

V Rockstaru se inspirovali skutečnými budovami Miami. Ve hře tak nebudou chybět budovy jako například 1500 Ocean Drive, Royal Palm South Beach nebo Loews Miami Beach. Jen jsou některé objekty a místa upravena, aby Rockstar nemusel platit za licenci. Na seznam přidáváme slavnou pláž South Beach, ostrov Biscayne spojující východní a západní část města nebo Venetian Islands, což jsou menší ostrůvky. Některé části jsou upraveny méně, jiné více, protože designéři museli zasáhnout do rozložení.

GTA 6 vs. realita

Nejde ale jen o tyhle zajímavé detaily. Hráče a fanoušky zaujaly odkazy na skutečné události a lidi. Není to jen floridský Joker, vlastním jménem Lawrence Sullivan, který na Floridě řádil v letech 2017 až 2018 (informovali jsme o něm v našem souhrnu detailů), ale také dáma s dvěma kladivy. Ta ve skutečnosti pochází z Los Angeles a Rockstar výrazně změnil její podobu. Dalo by se ale říct, že jde nadále o stejně podivnou osobu, jež si přišla vyřizovat účty. V GTA 6 zřejmě zničila auto za sebou jako odplatu za špatné parkování.

Potom je tady vytahování aligátora z bazénu, twerkování na střeše auta, nahý chlápek na pumpě, téměř nahý starší pán zalévající zahrádku, dovádění v bahně, party na lodi... Ano, tohle všeho se stalo na Floridě, případně v okolí. Bláznivý to svět.

GTA 6 vs. realita

Co bych ještě vyzdvihl, tak jsou detaily některých postav. Z prvního traileru je hezky poznat, kterým lidem se v Rockstaru více věnovali. Je jasné, že půjde o důležitější postavy, a ne obyčejná NPC. I ty ale vypadají často k světu a zaujme jejich různorodost, například na pláži.

Vidět můžeme rovněž světlo odrážející se od různých objektů, realistické stíny světlometů na vozovce a další moderní prvky, které jsou možné díky ray tracingu. S ohledem na tyto a další detaily je myslím jasné, že Grand Theft Auto VI na PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S poběží při 30 snímcích za sekundu. Po vypnutí ray tracingu a snížení detailů to možná bude více, ale moc bych na to nespoléhal.

GTA 5 vs. GTA 6