Halo Infinite nemá být tím ošklivým káčátkem, které bylo ukázáno loni v létě. Od té doby vývojáři na duchovním restartu dobrodružství ikonického Master Chiefa zamakali a využívají čas navíc, který jim Microsoft daroval. Vlajková loď Xboxu musí reprezentovat.

Základem herního designu otevřených světů je dynamické počasí a denní/noční cyklus. Jinak tomu nebude ani v Halo Infinite. Změna denní doby bude mít dopad na různé aspekty hratelnosti. Půjde nejen o odlišné scény, ale také o jiné chování protivníků. Během noci se bude kolem základen nepřátel pohybovat více hlídek. Ty mohou využívat reflektory, aby lépe viděly. Mimo jiné narazíte na větší množství Phantomů, nepřátel se štíty. Větší část nepřátel může v táborech spát.

Vraťme se k otevřenému světu. Ten nabídne několik odlišných biomů. Primární biom Halo Infinite je založen na severozápadním Pacifiku, ale postupně narazíte na další oblasti, včetně bažin, válkou zničených míst, jeskyň, základen nepřátel atd. V otevřeném světě se budou potulovat divoká zvířata, avšak žádné zvíře nemá být čistě nepřátelské.

Když mluvíme o otevřeném světě, tak v něm jde často o sbírání nejrůznějších předmětů. To není případ Halo Infinite. Ten byl inspirován misí Silent Cartographer z prvního Halo. Nebavíme se tedy o čistě otevřeném světě, ale spíše o polootevřeném světě. Aby bylo jasno.

Co se vedlejších aktivit týče, tak při průzkumu prostředí můžete narazit na zvukové záznamy, které obsahují další příběhové podrobnosti o prstenu Zeta Halo, jeho minulosti a lidech. Svět bude možné volně prozkoumávat a plnit řadu vedlejších misí, i když hra se soustředí na lineární cestu.

Přečtěte si také: Halo Infinite na nových screenshotech z PC verze

Některé vedlejší úkoly se budou vztahovat k hlavnímu příběhu. Ten má být vyprávěn prostřednictvím filmového zpracování, které je podobné sérii Uncharted. To znamená, že ve hře nebudou žádné dlouhé cut-scény. Místo toho budou začleněny do hry s cílem udržet hráče pořád ve střehu. Přechod mezi hraním a filmečkem bude plynulý. Zapomenout máme na hratelné elity. Halo Infinite je příběh o Master Chiefovi.

Z nového tvůrčího deníčku jsme se ještě dozvěděli, že v Halo Infinite nebudeme používat dvě zbraně najednou. Místo toho se vývojáři zaměřili na zbraně, přestřelky, granáty, bitvy a vybavení. Aby jednotlivé kousky byly rozličné.

Pokud vše půjde podle plánu, tak Halo Infinite vyjde během letošního podzimu na Xbox Series X/S, Xbox One a PC. Titul bude v den vydání součástí předplatného Xbox Game Pass.