Minulý týden bylo zveřejněno krátké video, které ukázalo deformaci půdy ve Farming Simulatoru 25. Softwarový inženýr Eddie Edwards z Giants Software teď prozradil další zajímavosti a přinesl nové obrázky.

Na deformaci půdy má vliv celá řada faktorů. Každý typ zeminy má jinou úroveň „pevnosti“ a „viskozity“. Například asfalt se nemůže deformovat vůbec, zatímco bláto deformuje hodně (kvůli různé „tvrdosti“) a jízda po sněhu ho okamžitě rozdrtí, zatímco jízda po blátě způsobí jeho stlačení za delší dobu (kvůli různé „viskozitě“). Vliv na deformaci má také to, zda je půda mokrá.

„Na deformaci má vliv i to, jaké vozidlo řídíte – hmotnost traktoru a šířka jeho pneumatik ovlivňují reakci terénu. A pomaleji jedoucí vozidlo se propadá rychleji než rychle jedoucí vozidlo,“ začal s vysvětlováním Edwards.

Farming Simulator 25 je první díl ze série s fyzickou deformací terénu. Pocítíte, jak traktor naráží do země, uvidíte, jak se vytváří koleje, a pokud se vrátíte a projedete po těchto vyjetých kolejích, pocítíte i jejich účinek,“ pokračuje Edwards.

Při deformaci terénu bude obtížnější řídit těžké stroje. Nemluvě v době, kdy začne pršet. S ohledem na to budete muset zvažovat, které pneumatiky je nejlepší použít v různých ročních období a při různých typech práce v terénu.

Novým zážitkem bude orba. Pluh vytváří skutečné fyzické brázdy, které jsou nejen vidět na obrazovce, ale také ovlivňují traktor při jízdě přes ně. Stejně jako ve skutečnosti, tak i ve hře si s nerovným terénem lépe poradí pásy.

Tak to vypadá, že jsem hře malinko křivdil. Uvidíme, jak deformace půdy bude vypadat (a chovat se) přímo ve hře.

Farming Simulator 25 vyjde 12. listopadu/novembra tohoto roku na PC, Mac, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Chybět nebudou české titulky na všech platformách.