Cyberpunk 2077, jedna z nejočekávanějších her letošního roku. Na bedrech zaměstnanců polského studia CD Projekt RED leží velká tíha. Fanoušci jsou nedočkaví, hltají každý detail a odpočítávají dny, kdy si konečně budou moci akční RPG od tvůrců Zaklínače zahrát.

Pokud prahnete po nových informacích a už jste se dosyta nabažili nových gameplay záběrů představující rozličné životní cesty a zbraně (nezapomeňte na včerejší screenshoty), tak pro vás máme další díl skládačky. Vývojáři se tentokrát rozpovídali o tom, na co Cyberpunk 2077 klade důraz a s čím nejsou v současné době úplně spokojeni.

Senior gameplay designér Pawel Kapala, veterán z týmu podílejícího se na Zaklínači 3, si našel čas a popovídal si s redaktory britského magazínu VG247. Kapala prozradil, že u Cyberpunku 2077 kladou důraz na zničitelné prostředí, které po přestřelce a boji nebude vypadat jako předtím.

Očekávat máme nejen základní destrukci vztahující se na rozbité sklenice a lávce na baru, ale také pokročilejší poškození. To zahrnuje zničitelné kryty, které budete schopni některými zbraněmi poškodit a dostat tak soupeře do nevýhody. Podle Kapala se máme při střelbě cítit tak, že projektily jsou skutečnou silou. Jejich stopy mají zůstat na téměř všech površích a objektech. Například můžete střelit do vodovodního potrubí. Když ho porušíte, začne z něho vytékat/kapat voda.

Cyberpunk 2077 je velký projekt. Jedná se o nejambicióznější hru v dosavadní historii CD Projektu RED. Titul byl několikrát odložen, aby tvůrci měli dostatek času naplnit svou vizi a přinést hráčům propracované dobrodružství s RPG prvky. I přesto se ještě najdou nedostatky. Těch si jsou vývojáři vědomi a chtějí je do vydání ještě vylepšit.

Jedním takovým nedostatkem je kontaktní boj. Tvůrci s ním nejsou ještě úplně spokojeni, přestože nad ním strávili už spoustu času s cílem ho doladit. Boj je mnohem lepší než dříve a ve finální verzi hry by měl být ještě propracovanější.

Kapala od VG247 dostal otázku, zda by bylo možné dokončit Cyberpunku 2077 pouze tak, že by v boji hráč nevyužíval střelné zbraně, ale volil přímou konfrontaci, tedy hezky tváří v tvář. Ten odpověděl, že by to teoreticky šlo, ovšem nikomu se to nejspíš nepodaří z důvodu vysoké obtížnosti. Přece jen, když budete mít v ruce katanu a půjdou proti vám dva odstřelovači, tak těžko nezačnou střílet. To samé vrtulník, jak byste chtěli zasáhnout vrtulník nožem?

Cyberpunk 2077 vyjde 19. 11. letošního roku na PC, PS4 a Xbox One. Hra bude bezplatně vylepšena pro PS5 a Xbox Series X. Jistotou jsou i české titulky.